צעיר פלסטיני נורה בראשו במהלך עימות עם כוח צה''ל

צעיר פלסטיני נפצע באורח אנוש לאחר שנורה בראשו בידי חיילי צה"ל, אתמול (שישי) דרומית לחברון. האירוע התרחש לאחר שהתפתחה קטטה בין חיילי צה"ל שניסו להחרים גנרטור מקומי, לבין תושבי המקום.

שמו של הפצוע הוא הרון אבו עראם, אשר ככל הנראה גר בסמוך לבית שממנו לקחו חיילי צה''ל את הגנרטור. מדובר צה''ל נמסר: מדובר צה"ל נמסר: "במהלך משימה שגרתית של החרמה ופינוי של מבנה בלתי חוקי שערכו כוחות צה״ל ומג״ב בכפר א-טוואני שבמרחב החטיבה המרחבית ״יהודה״, התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות של כ-150 פלסטינים שכללה יידוי אבנים מסיבי. לוחמי צה״ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי באוויר. במהלך הפרת הסדר, אירעה תקרית אלימה בה הופעלה אלימות כלפי הכוח על ידי מספר פלסטינים. מוכרת טענה על פלסטיני שנפצע מירי חי במהלך התקרית. האירוע מתוחקר".

לידיעה המלאה

חשד לרצח בטירה: גבר בן 56 נדקר למוות בקטטה בעיר

פאואז דאאס בן 56 מטירה, נדקר למוות אתמול (שישי) בקטטה בעיר. בנו בן ה-20 של דאאס נדקר גם הוא ונפצע באורח בינוני. מותו של פאואז דאאס נקבע בבית החולים. המשטרה עצרה מספר חשודים במעורבות בקטטה ובדקירה, והחקירה ממשיכה להתנהל. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בסכסוך בין שכנים שהתפתח לתגרה.

אמבולנס מד''א  (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
אמבולנס מד''א (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

לידיעה המלאה

שני פצועים קשה באירועי אלימות בחיפה והקריות

המשטרה עצרה גבר בן 46, אשר חשוד בדקירתו של גבר בן כ30 ברחוב הגיבורים בחיפה. הפצוע פונה במצבה קשה לבית החולים רמב''ם כשמצבו אינו יציב. בנוסף, גבר כבן 50 נפצע באורח קשה באירוע דקירה נוסף, שהתרחש בשדרות הנרייטה סולד בקרית ים.

ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

לידיעה המלאה

רוכב אופנוע בן 54 נהרג בתאונה עצמית סמוך למחלף נס ציונה

היום (שבת), רוכב אופנוע בן 54 נהרג בתאונה עצמית לאחר שככל הנראה החליק בכביש 4313, סמוך למחלף נס ציונה. צוות מד''א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו ומשטרת ישראל פתחה בחקירה לבריר נסיבות האירוע. 

פרמדיק מד"א, מתן משה דושי, סיפר: "כשהגענו, ראינו במקום אופנוע מעוך על הכביש, במרחק כ-100 מטר בצד הכביש, שכב גבר בשנות החמישים מחוסר הכרה, עם פגיעה רב מערכתית קשה, הוא היה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות ולאחר ניסיונות החייאה, נאלצנו לקבוע את מותו".

אמבולנס מד''א  (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
אמבולנס מד''א (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

לידיעה המלאה

צוללן בן 48 טבע למוות באשקלון

גבר בן 48 נמשה אתמול (שישי) מהים, סמוך לחוף אשקלון, לאחר שחש ברע במהלך צלילה. לאחר שנמשה מהים, הובל הגבר למרינה בעיר באמצעות סירה ולמקום הגיעו גם כוחות רפואיים. לאחר שביצעו סדרת פעולות החייאה, נאלץ צוות מד''א לקבוע את מותו של הצוללן.

אמבולנס מד''א באשקלון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
אמבולנס מד''א באשקלון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

לידיעה המלאה

איראן הודיע כי תעשיר אורניום לרמה של כ-20 אחוז

ראש ארגון האנרגיה האטומית, עלי אכבר סאלחי, הכריז היום (שבת) בריאיון לטלוויזיה האיראנית ​​כי איראן תתחיל להעשיר אורניום בשיעור של 20% במתקן הגרעין פורדו בקרוב. מדובר ביישום החלטת הפרלמנט האיראני בחודש נובמבר, שמשמעותה בפועל יציאה מוחלטת מהסכם הגרעין. 

סאלחי אמר בראיון כי נציג איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בווינה יודיע לסוכנות בעניין יישום ההחלטה, והוסיף כי פקחי הסוכנות חייבים להשתתף בתהליך כדי להסיר מחסומים שהוטלו על חלק מהציוד. לדבריו, "התחלת העשרת האורניום ב -20% במתקן פורדו תחל במהירות רבה".

לידיעה המלאה

הסנאט הצביע על עקיפת הווטו שהטיל הנשיא טראמפ על תקציב ההגנה

הסנאט בארה"ב אישר אתמול (שישי) את עקיפת הווטו שהטיל הנשיא דונלד טראמפ על חוק תקציב הביטחון. החלטת הסנאט מצטרפת להחלטת בית הנבחרים מהשבועות האחרונים לעקוף את הווטו שהטיל הנשיא, בעודו אומר שתקציב משרד ההגנה מהווה "מתנה לרוסיה וסין".

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

חברי הסנאט התכנסו אתמול בערב באופן חריג ונדיר בראש השנה החדשה על מנת להצביע על המהלך. ההצבעה עברה ברוב גדול של 81 תומכים לעומת 13 מתנגדים. זוהי הפעם הראשונה בה הקונגרס מחליט לעקוף וטו של הנשיא טראמפ.

לידיעה המלאה