ברקע המהומות והעימותים בין החרדים לשוטרי משטרת ישראל בבני ברק ועל רקע הפגנות סוערות גם בירושלים ובבית שמש, התארח היום (שלישי) סגן ראש עיריית בני ברק גדליהו בן שמעון בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס לאירועים האלימים: "היה שיקול דעת מוטעה של המשטרה שנכנסה באמת ברמה מאוד לא מידתית. למשטרה יש את המודיעין הטוב ביותר, מה הבעיה לשלוף בפינצטה בחור או שניים שעשו את המעשה הזה? אנחנו יודעים להביא מודיעין מאיראן".

אוטובוס הוצת על ידי מפגינים בבני ברק. (צילום: מוטי אונא תיעוד מבצעי מד״א)

מגל: כמה מוסדות פתוחים?
"אני מאמין שאפשר לספור אותם על יד אחת".

מגל: אירועי ופרעות הלילה?
"אין לי מושג".

כספית: על מה תרצה שנדבר?; מגל: יש שיר לאירוויזיון.
"אנחנו נמצאים בעיר משעממת שחזרה לשגרה".

מגל: סופסוף אחרי 70 שנה היה ירי בעיר.
"על זה אני לא מוכן לצחוק כי זה דבר חמור ביותר. אני אומר זאת כאחד שמתעסק הרבה בדין הפלילי. גם סייג לאחריות פלילית בהגנה עצמית יש לו הרבה מאוד נדבכים, הרבה סעיפים, שאתה צריך לבוא ולהוכיח מה מידת המסוכנות שאליה נקלעת בתוך ההמון הזועם וזה לא היה".

מגל: תעשו שיימינג לנוער שהתפרע.
"אנחנו לא משתמשים במושג הזה 'שיימינג', הרבנים מתגייסים בצורה מאוד אקטיבית עכשיו כדי להוקיע ולא לתת לנוער שצריך טיפול שיתערבבו או שהשעמום הזה של דור הקורונה ידרדר אותם. שלא יצאו להפגנות כי 99.9% הם אנשים נורמטיביים".

מגל: מבני ברק?
"למיטב הבנתי ולידיעתי רובם לא. זו תקופה מאוד מאתגרת והם מוצאים תעסוקה ואקשן בבני ברק אז באים. אנחנו נתקלנו בתופעות כאלה בעיר גם בחג פורים, בגלל שזו עיר חרדית שיודעת לבטא היטב את החג הזה הם באים להשתגע שם". 

כספית: בכלל אסור לדבר על בני ברק, הכל טוב, גם הכמעט לינץ' של ויז'ניץ במשטרה.
"לעניות דעתי, וכל אחד יסכים איתי שהיה שיקול דעת מוטעה של המשטרה שנכנסה באמת ברמה מאוד לא מידתית, כי אני חושב שלמשטרה יש את המודיעין הטוב ביותר, מה הבעיה לשלוף בפינצטה בחור או שניים שעשו את המעשה הזה? אנחנו יודעים להביא מודיעין מאיראן".

מגל: יש קשר עם המשטרה בעיר?
"קשר תמיד יש וטוב שיש, חייבים את המשטרה אבל גם חייבים משטרה שקולה ומדודה, נותנת אמון. האמון צריך להיות הדדי ואני מקווה בעזרת השם שבני ברק תחזור וכבר חזרה למציאות הרגילה. זו שגרת קורונה שלא מציאותית במדינת ישראל ולא יודעים מה ילד יום, מדינה בהפרעה לצערי".

כספית: חסידי ויז'ניץ הודיעו שמחר הם פותחים את בתי הספר והסמינרים.
"בוא נשאל את רון חולדאי מה הוא פותח ובוא נשאל את ליברמן מה הוא פותח ומה לא".