"אנשי האילנות בפלשתינה ארץ-ישראל", כך הכריזה כותרתה של מודעה מנדטורית על תערוכה שנערכה בשנת 1931 במגדל דוד בנושא "עצים, צמחי-נוי ושיחים מקומיים". התמונה המקורית הגיעה באדיבות הצלם בוקי בועז ומוזאון מגדל דוד לרגל ט"ו בשבט.

"אנשי האילנות הם אגודה התנדבותית, שהוקמה בשנת 1929 על ידי היערן הבריטי ד"ר ריצ׳רד בייקר", הסביר אביתר נבו, מורה דרך במוזיאון מגדל דוד. "מטרת האגודה הייתה לקדם בעזרת חינוך והסברה את תרבות השמירה על ערכי הטבע וטיפוח היערות וייעור הארץ בכלל. האגודה ערכה כנסים, הרצאות ותחרויות נטיעות בין בתי ספר שונים בארץ-ישראל". 

"קידום הנושא בארץ ישראל בימי המנדט היה חסר תקדים בהיקף פעילותו", הוא הוסיף. "הדבר ביטא מצד אחד את מורשת היערנות של הבריטים, אותה הביאו עימם ממולדתם הירוקה ועתירת היערות, ומצד שני את הרגשות הדתיים העזים לארץ ישראל, ארץ הקודש בה התרחשו סיפורי התנ"ך. להשקפתם של "אנשי האילנות", מטרת פעילויותיהם הייתה תיקון ההזנחה וההשחתה ארוכת השנים של יערות הארץ. במעשיהם הם ראו שליחות שמטרתה להשיב לארץ את המראה המיוער שהיה לה בימי קדם".

תמר ברלינר, המשנה למנכ"ל מוזיאון מגדל דוד, סיפרה על חגיגות ט"ו בשבט שייערכו השנה תחת מגבלות הקורונה, בניגוד לשנה שעברה. "לפני שנה בדיוק, הזמנו את כל העובדים במוזיאון מגדל דוד להשתתף בחגיגת נטיעות מקומית. חידשנו ביחד את גן התבלינים ולצד צמחי התבלין הירושלמים האופייניים שתלנו גם שלל פרחים עונתיים צבעוניים ומשמחים", אמרה. "רצינו, גם אנחנו, להיות חלק מההיסטוריה".

"עבורנו, העובדים במצודה העתיקה ששורשיה נטועים באלפי שנות היסטוריה, זה היה מאוד מרגש לטעת במו ידינו את הצבע הטרי והמתחדש של ההווה. זה היה לפני שנה ונראה שעברה כבר ממש תקופה, שתירשם בדפי ההיסטוריה, אבל לא בטוח שבזכות הנטיעות שלה. עם הפנים לעתיד ולהתחדשות שמעבר לפינה - אני מאחלת לכולנו ט"ו בשבט שמח".