פיצוץ אירע בסמוך לשגרירות הישראלית בניו דלהי: בישראל סבורים כי מדובר בפיגוע

פיצוץ התרחש אמש (שישי) ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, כוחות משטרה מקומיים הגיעו למקום. לפי הדיווח, אין נפגעים בנפש, אך מספר כלי רכב ניזוקו מעוצמת הפיצוץ. ככל הנראה, מדובר במטען צד שהתפוצץ במקום. 

שגריר ישראל בהודו, רון מלכא, אמר בריאיון לערוץ 12 כי בישראל ובהודו מתייחסים לפיצוץ כאל אירוע ביטחוני, ונבדק אם השגרירות הייתה היעד. "לא מופתעים - אנחנו יודעים שאנחנו מטרה לאויב". בנוסף, ציין כי האירוע התרחש בדיוק בשעה בה אמורים לצאת העובדים מהשגרירות.

לכתבה המלאה

זירת הפיצוץ סמוך לשגרירות ישראל בהודו. צילום: רשתות חברתיות זרות

דיווח בהודו: "הפיצוץ סמוך לשגרירות בוצע כנקמה על חיסול סולימאני ופחריזאדה"

כלי התקשורת בהודו דיווחו היום (שבת) כי ארגון ג'ייש אל-הינד לקח אחריות על הנחת המטען שהתפוצץ אתמול בסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי. זאת לאחר שחוקרי המשטרה במדינה איתרו הודעות בערוצי הטלגרם בהן הופיעה הודעה נטילת אחריות של הארגון. בהודו חושדים שמדובר בניסיון הטעיה ושזרוע איראנית עומדת מאחורי המעשה.

על פי הדיווחים, בסמוך למטען נמצא מכתב בו נכתב כי "זה רק הפתיח", ובנוסף צוינו בו שמותיהם של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים קאסם סולימאני שחוסל על ידי ארצות הברית לפני כשנה, ושל מדען הגרעין האיראני הבכיר מוחסן פחריזאדה שחוסל אף הוא בנובמבר 2020. במקביל, רשת CNN הודו דיווחה כי חוקרי המשטרה איתרו בזירת הפיצוץ מעטפה ועליה הכיתוב "עבור שגרירות ישראל".

לכתבה המלאה

ארונו של המדען האיראני שחוסל פרחיזאדה מובא לטהרן (צילום: רויטרס)

אזעקות נשמעו ברחבי טהרן; הרשויות: "תקלה טכנית במערכות האזעקה"

כלי התקשורת באיראן דיווחו כי אזעקות המתריעות מפני תקיפה אווירית נשמעו הלילה (שבת) באזורים שונים בבירה טהרן. סגן המושל לענייני ביטחון בבירה אמר כי האזעקות שנשמעו בעיר אינן קשורות לבעיה ביטחונית כלשהי, והן הופעלו בעקבות תקלה טכנית במערכת האזעקה באזור אזמייש הסמוך לעיר.

עוד דווח כי בעקבות האזעקות טיסה של חברת התעופה "טורקיש אירליינס" שהמריאה מאיסטנבול חגה במעגלים סביב טהרן והתבקשה שלא לנחות. בהמשך שינה המטוס את מסלולו לכיוון בירת אזרבייג'אן באקו.

לכתבה המלאה

גרפיטי בטהרן (צילום: רויטרס)
גרפיטי בטהרן (צילום: רויטרס)

משרד הבריאות: 6,428 אובחנו ביממה האחרונה, 2.97 מיליון חוסנו עד כה

משרד הבריאות הודיע היום (שבת) כי 6,428 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה עם נגיף הקורונה, וכי 969 אובחנו מהלילה בחצות ועד לשעה 07:00 בבוקר.

עוד נמסר, כי סך המקרים המאומתים מאז פרוץ המגפה עומד על 638,197, בהם 72,123 חולים פעילים, מתוכם 1,172 במצב קשה או קריטי ו- 334 מונשמים. מניין הנפטרים עלה ל- 4,733 ואילו סך כל המחלימים עומד על 561,328 בני אדם.

לכתבה המלאה

המשטרה אוכפת את הסגר והנחיות הקורונה בטיילת בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מזג האוויר: מעונן חלקית וקריר, הגשם ייחלש בהדרגה ויחזור מחר בבוקר

סוף שבוע חורפי: היום (שבת) יהיה מעונן חלקית וקריר. גשמים מקומיים ימשיכו לרדת בצפון הארץ אך ייפסקו בהדרגה, ויתחדשו שוב לקראת מחר בבוקר. לאורך מישור החוף ינשבו רוחות מתונות עד ערות.

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית ועד לשעות הצהריים גשם מקומי צפוי לרדת בצפון הארץ. לאורך החוף יוסיפו לנשב רוחות ערות. תחול עלייה בטמפרטורות והן תהיינה מעט גבוהות מהממוצע לעונה, בעיקר בהרים. 

לכתבה המלאה

זרימה חזקה בנחל עורבים בעקבות הגשמים (צילום: מזי מגנאג׳י מוסקוביץ, רשות הטבע והגנים)

בגיל 58: הלך לעולמו השחקן שאול אליאס, כוכב סרטי אבי ביטר

השחקן שאול אליאס הלך לעולמו אמש (שישי) בגיל 58, לאחר שנים בהן סבל מסיבוכים של דלקת ריאות. אליאס מוכר בזכות תפקידיו בסרטים של אבי ביטר לאורך השנים. בנוסף, השתתף בסדרות "שנות ה-80", "הישראלים" ו"מנדלבאום בלש פרטי". 

אליאס היה אחד הסופרסטארים של סרטי הקסטות פורצי הדרך של ז'אנר הדכאון והנשמה, ממש לצד אבי ביטר, ליאת בנאי, משה כהן ועוד ותמיד היה מספק בסרטים את האתנחתא ההומוריסטית עם רגישות וקורטוב מלנכולי ובנוסף. בשנים האחרונות גילם את דמותו של ז'קי בסדרה "שנות ה-80", שם צחק על קומתו הנמוכה וגנב את ההצגה. 

לכתבה המלאה

שאול אליאס (צילום: צילום מסך)
שאול אליאס (צילום: צילום מסך)