במחוז הצפוני במשטרה ריכזו את הנתונים לחודש ינואר, המצביעים על תפיסת 52 רובים ואקדחים במסגרת פעילות אכיפה אינטנסיבית בשטח. נוסף לכך, איתרו במחוז 29 רימונים, 13 מטענים, עשרות בקבוקי תבערה, זיקוקים וכוורות זיקוקים, אלפי כדורים ותחמושת מסוגים שונים. כמו כן, נעצרו 33 עברייני נשק, כולם מהמגזר הערבי, והוגשו נגדם כתבי אישום בעבירות של סחר באמצעי לחימה, אירוע ירי ושימוש בכלי רכב גנובים.

הפעילות המתוגברת שהתרחשה בחודש האחרון היא נגזרת מהמדיניות שמוביל מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון לביא, ששם דגש על תפיסת העבריינים שסוחרים בנשק במטרה למגר את הפשיעה באזור, שהובילה לכמות גדולה של מקרי רצח בתקופה האחרונה.

כחלק ממימוש המדינות, צוותי משימה ייעודיים מופעלים ביישובים במגזר הערבי ובסביבתם, ומבצעים פעילות סמויה וגלויה לאיתור סוחרי נשק, נתיבי ההברחה ועבריינים המחזיקים ומשתמשים בכלי הנשק. נוסף לכך, פרוסים כוחות משטרה גדולים בתוך ובקרבת היישובים, על מנת לתת מענה מהיר לכל אירוע ירי תוך ניסיון לתפוס את המבצעים.

נשק שנתפס במסגרת פעילות אכיפה אינטנסיבית במחוז הצפוני (צילום: דוברות המשטרה)
נשק שנתפס במסגרת פעילות אכיפה אינטנסיבית במחוז הצפוני (צילום: דוברות המשטרה)

נוסף לאותם נתונים, אתמול פשטו כ־150 שוטרים מהמחוז הצפוני על בתיהם של 19 חשודים בעבירות אלימות, סחר בסמים, הצתות וירי בטמרה. החשודים נעצרו לאחר שנאספו נגדם ראיות למעורבותם באותם אירועים חמורים.