התרגשות רבה שררה אתמול הבוקר (חמישי) בבית הספר "גבריאלי" בתל אביב, כאשר תלמידי כיתות א'-ד' שבו לספסל הלימודים, לאחר חודש וחצי בבית.

מנהלת בית הספר, מירי רובין, עמדה בכניסה והקבילה את פניו של כל אחד מהתלמידים ובירכה אותו על רקע השלט שנתלה על השער עליו נכתב: "פעם שלישית גלידה", רמז לסגר השלישי. אכן, בסוף היום הראשון של החזרה לבית הספר התלמידים קיבלו גלידה.

אחת מהמורות לא הסתירה את התרגשותה: "סוף סוף-חוזרים וההתרגשות רבה. רואים בבית הספר ילדים וחיים. זה מצב טבעי ומאוד כיף", היא הסבירה.

אב לתלמידה בבית הספר סיפר שעד שעות הערב המאוחרות שררה חוסר ודאות. "פתאום שמענו שאולי שוב פעם לא ייפתחו והבת שלי הייתה במתח. היא ציפתה כבר בקוצר רוח לחזור לכיתה ולפגוש את החברות".

חוזרים ללימודים בבית הספר גבריאלי בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

אחת מהתלמידות, אמרה: "נורא התגעגעתי לראות את החברות בכיתה. אין כמו בית הספר". 

אווירה מרגשת הייתה גם בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים בגבעתיים. בעירייה ציינו שכ-5,600 ילדים חזרו ללמוד בבתי הספר – שיעור מרשים של 87% מכלל התלמידים בכיתות א'-ד'.

 לעומת זאת, ברמת גן הוחלט שהלימודים בבתי הספר יתחדשו ביום ראשון.

"באופן טבעי יהיו הורים שמנקודת מבט אישית ירצו בכל מחיר ובכל רמת סיכון לחזור ביום חמישי ללימודים. אנחנו באמת מבינים לליבם ולמצוקות השונות, אך האחריות הציבורית היא אך ורק עלינו, גם אם מדובר בהחלטה לא פופולרית", ציין ראש העירייה כרמל שאמה הכהן.

הורה לתלמיד בבית ספר יסודי אמר בעקבות דחיית החזרה לכיתות: "חיכינו חודש וחצי, אז נחכה עוד שלושה ימים. כולם כבר מצפים לחזרה".