אותרו ללא סימני חיים: שני בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס קל סמוך לגבעת המורה

שני בני אדם נהרגו היום (שבת) בהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח באזור עפולה עלית, סמוך לגבעת המורה. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על שני נפגעים מחוסרי הכרה ללא סימני חיים וקבעו את מותם. 

מהמשטרה נמסר כי המטוס, מדגם אולטרה לייט, התרסק מסיבה שטרם התבררה. שוטרי משטרת ישראל שהגיעו למקום פועלים בזירת האירוע.

זירת התרסקות המטוס הקל סמוך לגבעת המורה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת התרסקות המטוס הקל סמוך לגבעת המורה (צילום: דוברות המשטרה)


לכתבה המלאה

בהשתתפות כ-300 מתנדבים: אסטרהזניקה תערוך ניסוי בחיסון על ילדים

אוניברסיטת אוקספורד הודיעה היום (שבת) כי ענקית התרופות הבריטית "אסטרהזניקה" תבחן לראשונה את יעילות החיסון לנגיף הקורונה שפיתחה על ילדים. שותפתה לניסוי של חברת התרופות ציינה כי בחיסון צפויים לקחת חלק כ-300 ילדים ובני נוער מגיל 6 עד 17.

ב"וואלה ניוז" דווח כי בחברה מקווים שיתקבלו תוצאות לבדיקה עד סוף השנה הנוכחית. הניסוי יתחיל במהלך החודש באוניברסיטה הבריטית ובמתקנים נוספים שעובדים עמה בלונדון, בריסטול וסאות'המפטון.

חיסוני אסטרהזניקה בבית חולים בבריטניה (צילום: Gareth Fuller/PA Wire/Pool via REUTERS)
חיסוני אסטרהזניקה בבית חולים בבריטניה (צילום: Gareth Fuller/PA Wire/Pool via REUTERS)


לכתבה המלאה

הגיעו לטונים גבוהים: השיחה של טראמפ ומנהיג הרפובליקנים בזמן המהומות בקפיטול‎ נחשפת

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר כי למתפרעים בגבעת הקפיטול יותר אכפת מתוצאות הבחירות מאשר למנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארתי, במהלך שיחה שהתקיימה בין השניים בזמן המהומות האלימות בקונגרס בוושינגטון, כך דווח הבוקר (שבת) ברשת CNN.

"ובכן, קווין, אני מניח שהאנשים האלה מוטרדים מתוצאות הבחירות יותר ממך", אמר טראמפ למקארתי, שהתחנן בפני טראמפ להפציר בתומכיו שפרצו לבניין הקונגרס לעצור. על פי המחוקקים, שקיבלו את פרטי השיחה ממקארתי, דבריו של הנשיא לשעבר הכעיסו את מנהיג הרפובליקנים, והשניים ניהלו את השיחה בצעקות רמות. 

תומכי טראמפ פורצים לבית הלבן בקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)
לכתבה המלאה

יכריע האם לחקור את ישראל: קארים חאן נבחר לתובע בביה"ד הפלילי הבינלאומי בהאג

השופט הבריטי קארים חאן נבחר בלילה (בין שישי לשבת) לתובע הראשי הבא בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. חאן נבחר על ידי נציגי המדינות החברות בבית הדין ויחליף את פאטו בנסודה, שתסיים את תפקידה בחודש יוני הקרוב.

במסגרת תפקידו יידרש חאן, שיכהן בתפקיד בתשע השנים הבאות, לדון בסוגיות שבנסודה לא תספיק לסיים לפני סיום כהונתה, ביניהן החלטת שופטי בית הדין כי בסמכותו לחקור פשעים לכאורה שישראל וחמאס ביצעו בגדה המערבית וברצועת עזה, וחקירת פשעים לכאורה שביצעה ארצות הברית באפגניסטן.

קארים חאן (צילום: רויטרס)
קארים חאן (צילום: רויטרס)

לכתבה המלאה

עומסים כבדים נרשמו: כ-150,000 מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים

שעות הבוקר המוקדמות של שבת הגיעו המוני רוכבי אופניים, מטיילים, מבקרים ונופשים רבים שניצלו את מזג האוויר ואת שלל הפריחות לפארקים ויערות קק״ל. נוכחות גדולה של מטיילים נרשמה בחניוני הנופש ומסלולי הטיול ביערות בן שמן, שם עד מהרה התמלאו כל חניוני הרכבים והאזור נסתם בתנועת מטיילים.

התמונה הייתה דומה בפארק קנדה שהיה עמוס מאד והציבור התבקש לא להגיע למקום בשל עומסי תנועה גדולים שנוצרו. גם אתר נחל השופט ביערות רמת מנשה היה עמוס מאוד והציבור התבקש לא להגיע למקום. הגן הבוטני ביער אילנות היה עמוס עד אפס מקום. בצפון ומערב הנגב היו עומסים גדולים ביערות דורות, רוחמה, שוקדה ובארי. גם כל חניוני הנופש ביער המלאכים (שחרייה) היו מלאים עד אפס מקום.

מאיגוד ערים כנרת נמסר כי בילו בחופי האיגוד השקטים 5,500 איש, ובכל סוף השבוע 13 אלף איש, שנהנו ממזג אויר נוח, התמקמו בקמפינג באוהלים, דגו דגים וערכו פיקניקים מול הכנרת המלאה. מטיילים רבים אף ערכו טיולים רגליים במסלולים ב"שביל סובב כנרת".

נחל תבור. צילום: דינה רוזנטל רשות הטבע והגנים
לכתבה המלאה