שופטי בג"ץ הוציאו צו על תנאי, המבקש מהמדינה להסביר מדוע אושר פרויקט הרכבל לכותל במסלול המתאים לפרויקטים תיירותיים ולא במסלול המתאים לפרויקטים מתחום התחבורה.

את העתירה הגישו ארגון "עמק שווה", ארגון "אדם, טבע ודין" ו"היהדות הקראית העולמית", אשר טוענת כי התוואי המאושר יפגע בקדושת בית העלמין הקראי השוכן באזור ויגרום לחילולו. הצו עצמו מהווה מכשול נוסף בדרך להקמת פרויקט הרכבל לכותל, שאמור היה להיות מוקד משיכה תיירותי למבקרים בעיר העתיקה ובכותל המערבי.

בצו על תנאי נכתב בין היתר: "מדוע לא ייקבע כי הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) הייתה מנועה, בהיעדר סמכות כחוק, מלדון ולהעביר לאישור הממשלה את התוכנית שעניינה הקמת רכבל בעיר העתיקה בירושלים".

"מדוע לא ייקבע כי נפלו פגמים בהליך אישור התוכנית, מאחר שלא עמדה בפני הות"ל מלוא התשתית העובדתית הנדרשת, לרבות חוות דעת מקצועיות ועדכניות, להיותו של פרויקט הרכבל תשתית תחבורה שיש בה כדי לשמש גורם משיכה תיירותי וזאת לצד יכולתו לתרום תרומה של ממש לתיירות באזור. מדוע לא ייקבע כי המרכיב הדומיננטי בפרויקט הרכבל הוא המרכיב התחבורתי, אף שהפרויקט הוגדר כפרויקט תיירותי, שאז אינו בא בגדרי סמכויות הות"ל".

כאמור, את העתירה הגישו ארגון "עמק שווה", ארגון "אדם, טבע ודין" ו"היהדות הקראית העולמית", ובעקבות כך הצו על תנאי כולל גם את הדרישה להשיב על השאלה "מדוע בכל מקרה לא תשונה התוכנית כך שתוואי הרכבל לא יפגע בקדושת בית העלמין הקראי ולא יגרום לחילולו".