הממשלה אישרה היום (שני) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ''ץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי להעביר לציבור הנכים מענק בגובה 562 מיליון שקלים, בהמשך לכמיליארד שקלים שהוקצו בשנת 2020. גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, רמת הזכאות של הקצבה ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020, כפי שתואם גם עם ארגוני הנכים.

לאחר אישור התכנית אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא "מברך על אישור ההחלטה, זוהי החלטה חשובה שמממשת את הבטחת הממשלה לציבור הנכים ומאשרת את התקציב שיסייע להם בתקופת הקורונה. במקביל, אני עובד גם על הצעת החלטה לתיקון העיוותים שהוצגו לי בביקורי בבית הלוחם עם נכי צה"ל, יש לנו חוב מוסרי ענק כלפיהם ואני מתכוון לפרוע אותו".

שר האוצר ישראל כ''ץ הוסיף: "אחרי עיכוב מיותר, אני מברך על אישור המענק המיוחד לכ-500 אלף נכים בוגרים וילדים, שזקוקים לכסף כמו אוויר לנשימה. כעת אמשיך לפעול מתוקף מחויבותי העמוקה כלפי ציבור הנכים, עד אשר תושלם ההחלטה ויקוימו כל ההתחייבויות שלנו כלפי אוכלוסייה זו".

 ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)
ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)

שר העבודה והרווחה שמולי הגיב גם הוא להחלטה ואמר: "אני שמח שעלה בידנו פעם נוספת להעביר מענקים מיוחדים לציבור הנכים, קבוצה שכה יקרה ללבי ואני תומך בה עוד מראשית מאבקה. תוספת התקציב חשובה ומשמעותית בייחוד עתה, בשעת משבר, ומביאה לידי ביטוי ערכים סוציאליים של סולידריות וערבות הדדית שכה נחוצים בהתמודדות עם משבר הקורונה".

אלכס פרידמן, מנהיג מחאת הנכים, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": "לאחר ששר הביטחון בני גנץ  החזיק את הנכים כבני ערובה אני שמח ומברך על העברת המענק לנכים בממשלה. מודה לשר האוצר ישראל כ"ץ שנענה לבקשתי להאריך את המענק ומזה חודשיים נלחם יחד איתנו מול גורמים שונים, שחלקם פעלו באופן לא ראוי ומביש. כולי תקווה שלא יהיו מכשולים נוספים וההליך בכנסת יתקדם במהירות כדי שהנכים יקבלו את התוספות בחודש מרץ כמתוכנן".

איציק שמולי (צילום: אלוני מור)
איציק שמולי (צילום: אלוני מור)

חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם" אמר: "חוק מענק קצבאות הנכים הוא חוק עם משמעות קיומית ללא מעט אנשים עם מוגבלות והחשיבות להעברתו בממשלה היא בעלת ערך חברתי-כלכלי מהמעלה הראשונה. הארגון ואני מברכים על העברת החוק ומצפים לקיום חוק הנכים במלואו והעלאת הקצבה ל-3,700 שקלים בחודש. תודה לשר האוצר ישראל כ״ץ ולשר הרווחה איציק שמולי על שיתוף הפעולה ועל מיצוב ציבור הנכים בראש סדר העדיפויות החברתי-כלכלי של משרדם".

קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" מסרה לאחר ההחטלה כי "קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" וכלל הארגונים שתומכים בה מברכים על כל מהלך או החלטה אשר מסייעת לתוספת בהעברת חלק מהקצבה לאוכלוסיות הנכים. אנו בתקווה כי בקרוב יעבור התקציב השנתי אשר יכלול בתוכו את העלאת קצבאות הנכות לפי החוק אשר חוקק בשנת 2018 (תיקון חוק 200 לביטוח לאומי). אנו בתקווה כי גם בהמשך נזכה לתמיכה ושיתוף פעולה עם שר האוצר מר ישראל כץ ולא נצטרך להמשיך ולהאבק עבור הפרשי התשלומים שלא הועברו לאוכלוסיית הנכים קצבה בגובה 3700 שקלים בשנת 2021 וכפי שנקבע בחוק".