בתאגיד לפיקוח וטרינרי נערכים במתכונת מתוגברת לזינוקים הצפויים בביקושים למזון מן החי לקראת ליל הסדר, הפסחא והרמדאן. "לא לקנות מוצרי מזון מן החי ממקורות שאינם מפוקחים. רכישת מוצרי בשר, דגים וביצים שאינם מפוקחים עלולה לגרום למחלות קשות, הפלות ואף למקרי מוות", התריע יו"ר התאגיד לפיקוח וטרינרי פרופ' איתמר גרוטו.

ההערכות הן כי כעת, לאחר שהוחלט להרחיב את מספר המשתתפים בחג, שאשתקד חגגו את ליל הסדר בפורום מצומצם, צפוי זינוק ברכישות של מזון מן החי. באחד המפעלים המייצרים מוצרי בשר העריכו שהזינוק יגיע לעשרות אחוזים. לנוכח הזינוק בצריכה, וטרינרים ופקחים מטעם האיגוד יעבדו גם מחר, ביום הבחירות. בינתיים, במפעל "צמח תערובת" החלו לספק תפריט הזנה כשר לפסח לפרות ברפתות החלב, במטרה לייצר חלב כשר לפסח.

מנהל השיווק בצמח תערובת דני ברץ ציין כי "התפריט הכשר לפרות ברפת אינו מכיל דגנים (שיבולת שועל, חיטה, שעורה, שיפון) או נגזרותיהם ומתבסס ברובו על מוצרי תירס וקטניות, כחלופה למיני הדגן המקובלים בשאר ימות השנה".

בתוך כך, בענפי המלונאות והתיירות נשלמת ההיערכות לקראת פסח, כאשר הצפי הוא לתפוסות של יותר מ־95% בבתי המלון, חדרי האירוח הכפריים והאטרקציות בגליל, בגולן, בכנרת ובערבה התיכונה. באיגוד ערים כנרת נערכים לתגבור כוח האדם וסיורים מיוחדים במהלך החג. יו"ר האיגוד עידן גרינבאום ציין שהצפי הוא לליותר מ־2.5 מיליון מבקרים בכנרת במהלך עונת הרחצה, שהחלה בסוף השבוע.

"השנה מצטרפים לחופי האיגוד שני חופים – חוף צמח המיתולוגי, שנפתח לאחר שלוש שנים של עבודות שיקום וניקיון מסיבי, וחוף סוסיתא, שנפתח לאחר שנה של עבודות בטיחות", הוא ציין והודיע שבמהלך חול המועד יתקיימו סיורים מודרכים ללא תשלום בשביל סובב כנרת, ושיט ללא תשלום ב"מעבדה השטה", בחסות בנק הפועלים.

מנהל כפר הנופש עין גב חיים סתתיהו ציין כי התפוסה היא מעל ל־80%. "עם השלמת היערכות כפר הנופש על פי התו הירוק התקבלו אלפי פניות. ניכר כי עם ישראל מעוניין ליהנות מיופייה של הכנרת המלאה ולנוח מהמשבר שחווה", הוא ציין.