טקס ההתייחדות הדו לשוני עם קורבנות השואה של המרכז למורשת יהדות סאלוניקי ויוון שהוקם על ידי ליאון רקנטי ונמצא בפתח תקווה, מתקיים מזה 10 שנים. עד לקורונה בשנה שעברה נערך הטקס מידי שנה בנוכחות מאות ניצולי שואה ומשפחותיהם דוברי לאדינו. 

מנכ"ל המרכז רוני ארניה החליט השנה לראשונה לחבר בין פעילות עמותת "שם ונר" לבין המרכז, ולקראת הטקס יגיעו עשרות מתנדבים דור שני לניצולי שואה דוברי לאדינו להדביק על נרות זיכרון תווית של עמותת שם ונר הנושאות שמותיהם של נספים מקרב קהיליית דוברי לאדינו ואת הנרות יחלקו בבתי הספר ובבתי האבות השונים בפתח תקווה והם יודלקו בזמן הטקס.

השנה, בשל משבר הקורונה, יצוין יום השואה והגבורה, בשידור חי בדף הפייסבוק של המרכז למורשת יהדות סאלוניקי ויוון ותיקח בו חלק גם עמותת שם ונר. 

הטקס יתקיים ביום חמישי, כ"ז בניסן תשפ"א ב-8 באפריל 2021 ויחל עם השמעת הצפירה בשעה 10:00 בבוקר.במסגרת הטקס ישתתף זמר הלדינו ושדרן הרדיו המוכר קובי זרקו, שהוא עצמו בן להורים יוצאי סאלוניקי, רודוס ואיסטנבול. בנוסף, תיקח חלק בטקס קבוצת הלדינאים שתשלב קטעי קריאה בין השירים. הטקס יתקיים השנה בסימן של דור שני לניצולי השואה. במהלך האירוע יודלקו שישה נרות הזיכרון של עמותת "שם ונר" לזכר הקהילות של דוברי הלאדינו. 

אורית סלינס, מנהלת הטקס מטעם המרכז למורשת יהדות סאלוניקי ויוון, ציינה: "קהילת יהודי סאלוניקי הייתה קהילה יהודית מפוארת ועשירה מבחינה תרבותית שחלקה הגדול הושמד על ידי מכונת ההשמדה הנאצית בצורה מהירה ואכזרית. אני רואה חשיבות רבה להמשיך ולהנציח את הקהילה החשובה הזאת ולתת מקום ולשמר את שפת הלדינו שדובריה כמעט נעלמו מן העולם". 

מנכ"ל המרכז רוני ארניה ציין שלאור שיתוף הפעולה שהחל השנה עם עמותת שם ונר, יפעלו יחד בשאיפה להגדיל משמעותית את מאגר השמות של יהודי הקהילה שנספו בשואה שיזכו שיודלק נר זיכרון אישי לזכרם. 

לצפייה בטקס באתר הפייסבוק של המרכז למורשת יהודי אלוניקי ויוון: https://www.facebook.com/mrkz.mwrst

עמותת שם ונר המקדמת מסורת של הדלקת נר זיכרון אישי בערב יום השואה, החלה את פעילותה בשנת 2013. מאז הודלקו מעל -4.5 מיליון נרות זיכרון אישיים- בבתים, בתי ספר, רשויות ציבוריות, יחידות צה"ל, בכנסת ישראל, בבית הנשיא ובמגוון ארגונים, חברות ומוסדות ציבוריים. המנהג נהוג באופן נרחב בישראל וגם בקהילות שונות בעולם. 

מאגר השמות של העמותה מכיל כיום כ-300,000 שמות שהוזנו על ידי הציבור- ניצולים, בני משפחה, מכרים של הקורבנות, תלמידי בית ספר, קהילות וממקורות אינטרנט מכובדים. העמותה מזמינה את הציבור להמשיך להוסיף שמות למאגר וכך יותר נספים יזכו להדלקת נר לזכרם

 לאתר עמותת שם ונר