לא אחת היו משאיות וטריילר ארוך מעורבות בתאונות קטלניות בהן נקטפו חיי אדם בשל נהיגה פרועה או העמסת משקל יתר, שגרם לאובדן שליטה על המשאית. במשטרה החליטו להיאבק בתופעת עומס היתר שנהגי משאיות מרשים לעצמם להוביל בניגוד לחוק, ולפני מספר חודשים נכנסו לשימוש בהתנועה משקלי משאיות ניידים אותם מציבה המשטרה בהתאם לפעילות יזומה או מידע מוקדם.

במסגרת פעילות יזומה של היחידה האמונה על בדיקת משא ורכבים כבדים של אגף התנועה במשטרה, בכביש 25 באזור צומת גילת שבדרום, הבחינו השוטרים במשאית הגוררת עגלה גדולה שעוררה את חשדם.

לאחר שהורו לנהג המשאית לעצור בצד הדרך, ביקשו ממנו להעלות את המשאית על המשקל.

הנהג, שהבין ככל הנראה שהוא עלול להסתבך, הגיע אל השוטרים עם מפתח שבור וציין כי המפתח "נשבר לו בסוויטש", לכאורה, כדי להבהיר שאין ביכולתו להתניע את המשאית ולהעלותה על המשקל.

אלא ששוטרי אגף התנועה מכירים כבר כמעט את כל הסיפורים ואת ניסיונות ההתחמקות, הם הובילו את המשאית אל המשקל ואז נדהמו לגלות כי הנהג מוביל במשאית משקל העולה ב-86 אחוזים על זה המותר למשאית על פי החוק. כיוון שמדובר במשאית סופר טריילר שמסוגלת להוביל משא במשקל של כ-15 טון, לא הבינו השוטרים כיצד הרשה לעצמו הנהג להוביל באותה משאית סחורה במשקל של יותר מ-28 טון, כמעט פי 2 מהמותר.

השוטרים ביקשו את מסמכיו של הנהג ואז התברר להם כי מעבר לעובדה שעבר על החוק - הנהג לא מורשה לנהוג במשאית מעל 15 טון .

בו במקום החליט קצין משטרה על פסילת רישיון הנהיגה של נהג המשאית למשך 30 יום, ובנוסף המשאית והנגררת הושבתו והורדו מהכביש ל- 30 יום . 

גורם באגף התנועה במשטרה אמר: "נהיגה עם משקל עודף באופן חריג מהווה סיכון ממשי לחיי המשתמשים בדרך ולמדנו כבר בתאונות קטלניות מיותרות. המשטרה תפעל במלוא החומרה נגד נהגים מסכני חיים".