ח"כ לשעבר נאווה בוקר, ששכלה את בעלה תת ניצב ליאור בוקר שנהרג בעת מילוי תפקידו באסון הכרמל, שוחחה היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתוכנית ב-103FM והתייחסה להצעתה להפריד בין יום הזכרון ליום העצמאות: "לא יכול להיות שאנחנו מבלים באותו יום בבית העלמין על הקברים, בטקסים לא פשוטים, ובדקה אני אמורה לעשות סוויץ', ולחגוג את יום העצמאות".

בוקר הביעה את כאבה האישי: "לא מגיע לנו ליהנות מהיום הזה? דווקא למשפחות השכולות שהקריבו הכי הרבה". לדבריה, לא מדובר בהצעה חדשה אלא הצעה שעלתה כבר לפני למעלה מעשור על ידי אב שכול שלא הצליח לקדמה, "קיבלתי תגובות מעשרות משפחות שכולות שמצדיקות אותי".

לפי הצעתה של ח"כ לשעבר, יש לרווח בין המועדים לפחות ביום אחד: "אני זוכרת שקראתי שבימי קום המדינה היה סוף שבוע שהפריד בין יום הזיכרון ליום העצמאות". עוד הפצירה בוקר כי "תנו לנו יום אחד שאפשר יהיה באמת קצת להתאושש, להירגע, זה טקסים כל כך מדכאים. אני לא מאחלת לאף אחד להרגיש את מה שעובר עלינו באותו יום. ואחריי זה להיכנס ישר לחגיגות?".

"נכון, אני מתקלחת, שמה איפור על הפנים, מחייכת, מנסה להרים את עצמי אבל הלב שלי גמור באותו יום. זה משהו שנורא קשה לי, באמת", המשיכה בוקר. עוד אמרה כי "אפילו ישבתי עם ראש הממשלה על כך, ממש בשנה הראשונה שהייתי חברת כנסת, הוא ענה לי תשובה כמו 'זה קשה עד בלתי אפשרי כי צריך לשנות את החוק'". 

"אני מבינה שיש זיקה בין הימים האלה, אבל להקדים ביום אחד לא ישנה דבר, רק יעצים את יום הזיכרון", סיכמה בוקר, "וכך גם אנחנו נוכל לחגוג כמו כולם. זה לא ששוכחים, אין יום שאפשר לשכוח".