שישה בני אדם פונו נפגעו אתמול כתוצאה משאיפת עשן בשריפה שפרצה בדירה בבניין מגורים ברחוב שלמה קפלנסקי בראשון לציון. בין הנפגעים, ילד בן 12, שחולץ מגג הבניין לאחר שיצא מן הדירה לאדן החלון. הילד חולץ על ידי מאור רוקנשטיין, קצין הסיור בתחנת ראשל"צ, ורס"ר דולב מרדכי מיאחב"ל וכן על ידי פקח ופקחית מעיריית ראשל"צ, שנזקקו כולם לטיפול רפואי בבית החולים. היום (חמישי) הגיע לידי "מעריב" תיעוד מצולם של הרגעים הדרמטיים, כפי שתועדו במצלמת הגוף של רוקנשטיין, בהם נראה הילד כשהוא ממתין לחילוץ בגג הבניין אפוף העשן, נלקח משם על ידי השוטרים ומועבר לקבלת טיפול רפואי. 

מוקדם יותר היום הגיעו רוקנשטיין ומרדכי לבקר את הילד והוריו, שלא הפסיקו להודות לשניים על שהצילו את חייו של בנם. "אני חייבת את החיים שלי לשניכם", אמרה האם שמיררה בבכי והוסיפה: "אני יודעת שזו לא אשמתי, אבל אני מרגישה אשמה. אולי לא טיפלתי בבית כמו שצריך. אני כל הזמן רואה את הילד המסכן שלי על המזגן וכל האש עליו. אני מודה לכל השוטרים, הפקחים והמקצוענים".

השוטרים מבקרים את בן ה-12 שחילצו מהשריפה ואת הוריו. צילום: דוברות המשטרה

אתמול סיפר רס"ר מרדכי: "קיבלנו קריאה לילד לכוד, עליתי  לדירה, ניסיתי לתפוס את הילד אך לא הצלחתי. עליתי לגג, ראיתי את הילד על אדן החלון, הוא עמד על המזגן, היה עשן חזק. אני ועוד מישהו לקחנו חבל וקשרנו לולאה, הילד לקח אותה וככה חילצנו אותו".

השוטרים שנזקקו לטיפול רפואי מספרים על חילוץ הנפגעים בשריפה בראשון לציון. צילום: דוברות המשטרה

המפקח רוקנשטיין, שתפס את הילד על הגג והעבירו לידי צוות מד"א, תיאר את השתלשלות האירועים: "רצתי לכיוון הפיר, איפה שהחיבור בין הקומה הרביעית לגג, עליתי לסולם וקיבלתי את הילד, הילד בקושי היה יכול לתפקד. הורדתי אותו למישהו אחר שייקח אותו למטה ואז צעקו לי שהשוטר לא מצליח להחזיק את עצמו. רצתי בחזרה וראיתי שהוא ממש מתמוטט, אז הרמתי אותו והורדתי אותו מהגג למטה לקבלת טיפול רפואי".