תלמידי ישראל אומנם מתחילים ללמוד אנגלית בכיתה ג', ולמרות זאת רבים מהם מסיימים את כיתה י"ב כשהם לא מסוגלים לנהל בביטחון שיחה שוטפת באנגלית. בשנים האחרונות מנסה משרד החינוך להביא לישראל מורים מחו"ל ומפעיל תוכניות רבות ללימוד אנגלית, אלא שעדיין המצב לא השתנה משמעותית. 

קורס אנגלית ייחודי של קבוצת הג'רוזלם פוסט, מעניק הזדמנות להשתפר באנגלית ולחזק את השליטה בשפה דרך שיחות אימון טלפוניות, שמקנות הגייה נכונה וביטחון בניהול שיחה באנגלית. השיחות יכולות להתנהל על כל נושא, משיחות חולין, שיחת הכנה לקראת מבחן או ראיון עבודה באנגלית, ועד שיחה באנגלית עסקית.

רותם מן, מנהלת תחום לימודים בג'רוזלם פוסט, מסבירה כי בשל העובדה שמערכת החינוך מתמקדת בדקדוק ושינון אוצר מילים באנגלית ולא בתרגול השפה בכיתה ובמפגשים רב־תרבותיים, נוצר פער בין רמת ידיעת השפה לבין המסוגלות להשתמש בה בפועל.  "ישראלים רבים ששואפים למנף את הקריירה שלהם ולהתפתח מהבחינה האישית והעסקית מבינים שהם צריכים שליטה מלאה באנגלית. הם גם מוכנים להתאמץ בשביל זה", אומרת מן, שמוסיפה: "לפי מחקרים רבים הדרך היעילה ביותר ללמוד אנגלית היא פשוט לדבר אנגלית. השימוש בטלפון מחייב את הלומד להשתמש באופן פעיל בשיחה, לתרגל את אוצר המילים שלו ואת כישורי השיחה שלו עם מורה ששפת האם שלו היא אנגלית".

דגנית יעקובי, מורה לחינוך גופני בתיכון בצפון הארץ, מספרת שלקחה אימון טלפוני אינטנסיבי בלייט־טוק, לאחר שבעלה הודיע לה שיקבל הצעה לרילוקיישן לקליפורניה במסגרת עבודתו. "יום אחד בעלי חזר מהעבודה הביתה נרגש ואמר שהציעו לו תפקיד מעבר לים. פתאום נלחצתי מזה שאני לא יודעת לדבר אנגלית ברמה בסיסית. פחדתי, כי ידעתי שעם רמת האנגלית שלי אני אתקשה לחיות שם, לנהל משק בית ולהסתגל לכל השינויים שרילוקיישן מביא איתו", היא מציינת.

"משהו בנוחות של הקורס מאוד התאים לי, כי לא צריך לצאת מהבית כדי ללמוד אנגלית, השיעור מתבצע דרך הטלפון", היא מספרת על הקורס שעברה. השיטה של הג'רוזלם פוסט מאפשרת ללמוד בכל זמן ומכל מקום מבלי לצאת מהבית, בשיחות של אחד על אחד, באווירה נעימה ומעודדת ובקצב אישי המתאים לכל אחד ואחת. לאחר האימון הטלפוני המאמן שולח סיכום שיעור למייל של התלמיד הכולל את המילים החדשות שלמד, נושאים שהמורה מבקש להפנות את תשומת לבו של התלמיד אליהם ועוד.

גילוי נאות: עיתון "מעריב" הוא חלק מקבוצת הג'רוזלם פוסט.