אתמול הובאו למנוחות אחרוני הנספים באסון בהר מירון. ארי, בנו של אלעזר גולברג ז"ל, יצר באמצעות משחק ה'פליימוביל' את אביו עטוף בטלית, ולדבריו 'שוכב על המיטה'. גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו הבוקר (שני) בתוכניתם ב-103FM עם אחיו הקטן של אליעזר, שלומי גולדברג, שסיפר על ההתמודדות עם האובדן של ארבעת אחיו וארבעת בניו. 

"מעבר לזעזוע שאנחנו בתור אנשים מבוגרים קולטים שזה מה שמשקף את הדבר הזה, הייתי רוצה להתייחס, אנחנו משפחה של אנשי חינוך, מה שהוא עשה זה דבר מאוד משמח אותנו בתור אנשי חינוך, הילדים לא קולטים מה קרה אבל הוא שיקף את הרגשות, זה מה שהוא מרגיש ומוציא החוצה אותנו זה תפס לא מוכנים, שיקף את מה שהוא ראה".

לטענתו, "זה לא מגיע מהבנה, הוא ממש לא נמצא במקום הזה, הוא לא יודע מה קורה. הוא שאל את אמא 'אני יכול לרדת למטה? אולי לא כדאי? כי אם אבא יחזור או יגיע מי יקרא לי?'. הוא לא חי באמת את מה שקרה".

הוא ציין כי "שלושה מהנפטרים בבית"ר עלית הם מורים ואנחנו נכנסים מעבר לפן האישי והמשפחתי, לפן החינוכי. כל אחד הוא מורה לפחות ל-30 תלמידים כל אלה והתלמידים שלמדו אצלו, מדובר על מאות ואלפים, כולם נמצאים במעגל השכול במובן מסוים וצריך גם בהם לטפל".

כאשר נשאל איך הגיבו האנשים שהגיעו לשבעה, השיב כי "בשעת מעשה לא היה מילים, תיאר את זה יפה אלי רבינוביץ', ידיד המשפחה ובן הדוד, הייתי בשבעה אצל בן דודי אלעזר גולדברג וראיתי מה הוא עשה, בשתי מילים – 'אין מילים'. אין דבר שיכול לתאר את הסיטואציה שקרתה".

עם זאת, כאשר נשאל איך אימו של ארי הגיבה לסיטואציה, ביקש בנימוס לא להתייחס לכך ואמר: "נחסוך את זה". הוא הוסיף כי "זה קשה, זה קשה מאוד. המשפחה גם המצומצמת וגם המורחבת מאוד עוטפת חזק, אבל שום דבר שיעשו אי אפשר להחזיר את האבדה. אני רוצה לציין את עם ישראל שהתגלה בכול הכוח שלו. אנחנו יושבים שבעה ומגיע משלוח מרמי לוי, אנשים מתקשרים מכל קצוות הקשת, גם אם לא הכירו את המשפחה, רואים חיבוק ענק מעם ישראל, תושבי מדינת ישראל. זה נותן לנו את הכוח להתמודד, המשפחה, אבל היתומים נשארים בסוף לבד והם יצטרכו להתמודד עם זה אחרי השבעה".