ניצב בדימוס זאב אבן-חן, ששכל את ביתו טופז באסון הכרמל, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב‎ בתוכניתם ב-103FM על אסון מירון וקרא למשפחות השכולות להפעיל לחץ ציבורי להקים ועדת חקירה ממלכתית. בנוסף, ביקר בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "12 שנה שהוא בשלטון אני חושב שהמדינה לא מנוהלת כראוי. שום דבר לא מעניין אותו חוץ מהמשפט שלו. אתם חושבים שמעניין אותו מה קורה במדינה? אסון פה, אסון שם, מה אכפת לו?".

בפתח דבריו שלח אבן-חן, אב שכול בעצמו, תנחומים למשפחות הקורבנות: "אני חושב על המשפחות, אני מכיר את הדפיקה בדלת לצערי. לא מאחל את זה לשונאים שלי. ליבי איתם, אני שולח להם את תנחומיי והחלמה מהירה לפצועים".

כשנשאל האם הכשלים הרבים סביב האסון הנוכחי מקרבים אותו לאסון שלו, ענה אבן-חן: "כן, מקרבים. המחשבות קשות, אבל צריך להתקדם הלאה ולראות איך פותרים את הדבר הזה. מתחילים להתווכח מי יחקור ומה יחקור וזה לא בסדר. אנחנו מתחילים להיות מדינה, לא רוצה להגיד אנרכיה אבל זה מתקרב לזה".

"ראיתי בטלוויזיה שמבקר המדינה בקולו, עם השם שלו מתניהו, מודיע חגיגית שהוא פותח בחקירה. מצד שני אני שומע שהיועמ"ש הודיע לבני גנץ שאפשרי להקים ועדת חקירה גם בממשלת מעבר, ממלכתית. אני יודע מה זה דוח מבקר המדינה, ביבי יודע טוב מה הוא עושה, אני לא רוצה להשתמש במילים בוטות".

אותו תרגיל שעשו לכם?
"אני הסכמתי לבדיקה של ועדת חקירה ממלכתית למרות שדרשתי פתיחת חקירה פלילית נגד כל המעורבים. ביבי הסיט את זה לבדיקה של מבקר המדינה. המדינה יותר חזקה מאיתנו. המדינה יותר חזקה ולא הצלחנו. בסופו של דבר לא שאלו אותנו, החליטו שזה הולך למבקר המדינה. מבקר המדינה דאז עשה עבודה רצינית ומעמיקה, קרא לנו והיה רגיש, אבל בסופו של דבר יש אנשים שהתבטאו שהדו"ח של מבקר המדינה יש לו מקום ראוי אחד - בפח".

"אני לא ויתרתי ואני לא חושב שכך זה צריך להיות אבל זה מה שאנשים אומרים, אני הלכתי לוועדת ביקורת המדינה, הוועדה היחידה שמנוהלת על ידי האופוזיציה. ביבי הופיע שם, זה שודר בטלוויזיה כי פתאום הוא שולח שני אנשים, אופיר אקוניס וזאב אלקין מסתכלים עליי, לדעתי ביבי שלח אותם שישבו לידי כדי שיפריעו לי לדבר. אני איימתי עליהם ואמרתי 'אם לא - אז לא', והם קמו והלכו".

אבן-חן ייעץ למשפחות השכולות מאסון מירון כיצד לפעול: "רק לחץ ציבורי גדול, לא רק של הציבור החרדי אלא של כל הציבור במדינת ישראל, יכול אולי להביא לכך שתוקם ועדת חקירה ממלכתית על פי חוק. לפי המצב הקיים מבקר המדינה יעשה עבודה טובה אבל הוא לא הגורם המתאים לבדוק את זה".

כשנשאל האם המדינה לא מנוהלת השיב: "אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה אבל 12 שנה שביבי בשלטון אני חושב שהמדינה לא מנוהלת כראוי. אני לא מאמין לאף מילה שיוצאת מהפה שלו, אני מאמין שהוא מתעסק במשפט שלו - שום דבר אחר לא מעניין אותו חוץ מהמשפט שלו ומלעזוב את בלפור, שאשתו ובנו יאיר לא נותנים לו לעזוב. אתם חושבים שמעניין אותו מה קורה במדינה? אסון פה, אסון שם, מה אכפת לו? שיגידו לי ועדת חקירה ממלכתית אחת ב-12 שנות שלטונו של ביבי. לא הייתה".

על הפרסום לפיו השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מנע ממפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לפנות במכתב ליועמ"ש בבקשה להקים ועדת חקירה ממלכתית, אמר: "אני חושב שהדרישה של קובי שאני מכיר אישית להקים ועדת חקירה ממלכתית היא בקשה נכונה, זה מראה שהם לא חוששים משום דבר, מבקשים גורם שיש לו שיניים יקבע מה שיקבע וזה מה שיעשו. הם מוכנים ללכת בלב חפץ לוועדת חקירה ממלכתית, זה שאוחנה התערב בזה זה פשוט לא בסדר, זה לא התפקיד שלו. אם הוא הצליח בזה, חבל מאוד".

כשנשאל האם המשטרה חלשה מול הפוליטיקאים אמר: "קובי שבתאי בחור אמיץ עם שני עיטורי מופת שלא ייכנע ללחצים פוליטיים. עובדה שקובי ושמעון רצו לשלוח ועדת חקירה. הם נמצאים בגוף היררכי. ברגע שהשר לבט"פ מתנגד זו התמודדות קשה. זה לא צורה, השר לבט"פ הוא לא מפקד המשטרה, למפכ"ל יש את השיקולים שלו וכך גם למפקד המחוז. אין עניין להתכסח עם השר. התמודדות קשה, להגיד שזו משטרה חלשה? חס וחלילה".