שדרי 103FM, בן כספית וינון מגל, הקדישו את פתיחת השעה השנייה בתכניתם על מנת להתייחס לאמירתו של ירון לונדון נגד הציבור החרדי, מספר ימים לאחר האירוע במירון ("למה שאדאג לחרדים? אני חש כמעט כלום כלפי האסון"). מגל אמר כבר בפתיחה כי "ירון לונדון הוא בהמה, כי אם הוא היה מדבר ככה על אסון בסין או על הפלסטינים, הייתם אומרים שהוא לא בן אדם. אני אומר מדובר בבהמה מי שמדבר ככה שהוא נציג התרבות שלכם אדם ששלושים שנה גידל פה אנשים בחינוכית".

השדר המשיך לתקוף את לונדון והוסיף כי "הוא נציג תרבות ש-30 שנה גידל אנשים בחינוכית, עכשיו אני מבין למה ביבי רצה לסגור את החינוכית עם אנשים כאלה, הוא מדבר כמו לא יודע מה, גועל נפש, גסות, ערלות לב. עוד לא קמו משבעה אנשים, משפחות, אתה רואה את החרדים שמדברות על אחדות ישראל, הכלל, אהבה, אנשים שנהרגו להם אנשים, בגסות, בערלות, זה חלאתיות לדבר ככה. מגעיל. מגעיל. בהמה. תודה, זה הכול".

כספית מצידו השיב כי לדעתו, מגל משתלח בלונדון עקב "העצבים מתום עידן בנימין נתניהו. פסיכולוגית זה נקרא השלכה, אני לא מודד באיזה שלב של האבל אתה נמצא, אבל לסיכומו של אירוע, אני לא מסכים עם מה שהוא אמר. אני חושב שיש אנשים שחושבים ככה, זה לא הרוב, הוא איש מבוגר שאין לו הרבה מה להפסיד, הוא אמר דבר שהרבה אנשים מרגישים. אני לא, אני הייתי בדיכאון, לי הייתה משפחה שחיפשה את עצמה כל הלילה, ואחר כךהתברר שקרוב רחוק שלי נהרג באסון הזה".

ההילולה במירון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
ההילולה במירון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

עוד הוא הוסיף כי "הוא אמר שהרגש שלו זה כמו לאלה שנהרגו באסון אחר אבל לא מאותו עם, ואני מבין את הרגש שזה גורם לאנשים, גם בקורונה לראות שהחרדים עשו בהרבה מקומות או חלקן דין לעצמם".

לסיום, מגל אמר כי אמירותיו של לונדון הן "גסות לב, ערלות לב ברמה הכי בסיסית". כספית הסכים איתו ואמר "אני לא הייתי הולך לבהמה, אבל גסות לב או אטימות – כן".