שלושה שבועות חלפו מאז שהלוחם לשעבר איציק סעידיאן, המתמודד עם פוסט טראומה ממבצע צוק איתן, הצית את עצמו מול אגף השיקום במשרד הביטחון - אולם למרות הבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביצוע רפורמה מקיפה באופן שבו מטפלת המדינה בנכי צה"ל, בפועל לא השתנה דבר.

לפני כשבוע כבר גובשה רפורמת "נפש אחת" בהובלת שר הביטחון בני גנץ, שנועדה לשפר את התנאים של נכי צה"ל ולקצר את התהליכים שעליהם לעבור מול אגף השיקום בדרך למימוש זכויותיהם. בעיקרי הרפורמה ניתן למצוא הקלה בבירוקרטיה, הכפלת כוח האדם שמטפל בנכים, הקמת קו סיוע שיפעל 24 שעות ביממה עבור נפגעי פוסט טראומה, וכן הרחבת סל הטיפולים והקמת מרכז מחקר וטיפול לנפגעי פוסט טראומה.

אך בשל מחלוקת בין משרד הביטחון למשרד האוצר באשר לתקצוב הרפורמה, לא ברור מה יעלה בגורלה. בעקבות העיכוב במימוש הרפורמה נכי צה"ל חוזרים לרחובות, והיום צפויה הפגנה גדולה מול משכן הכנסת.

את האצבע המאשימה מכוונים בארגון נכי צה"ל ישירות לנתניהו. "הוא זה שהבטיח לנו את ביצוע הרפורמה תוך שבועיים. ראש הממשלה ונציגיו הבכירים, בהם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, אמרו לנו שהרפורמה שהגיש משרד הביטחון מקובלת גם על ראש הממשלה, אז מה בדיוק קרה פתאום שהפך את כל התמונה?", הם אומרים.

אתמול התקיימה ישיבת חירום בין נציגים ממשרדי הביטחון, האוצר ומשרד ראש הממשלה, אך הפגישה לא הולידה תוצאות. במשרד הביטחון טוענים: "לא מדובר רק בנושאים תקציביים. האוצר מחק סעיפים שלמים מתוך הרפורמה, שעליה הייתה הסכמה מלאה בין ראש הממשלה ושר הביטחון. התוכנית התרוקנה מכל תוכן. נכון לעכשיו אין רפורמה.

שר הביטחון בני גנץ התייחס אתמול לסוגיה כשאמר: "אני מחויב להביא את רפורמת נפש אחת לקו הגמר - לא נחסוך במאמצים ונביא את הרפורמה הזו לאישור. אני קורא גם ליריביי הפוליטיים לשלב ידיים, זה בנפשנו ובלבנו".

הימים הקרובים יעמדו בסימן קמפיין ציבורי של ארגון נכי צה"ל וחזרה לרחובות. לארגון הנכים במשך שנים ארוכות היו טענות חמורות כלפי משרד הביטחון ואגף השיקום, ועכשיו הכתובת שלהם היא ראש הממשלה ומשרד האוצר, שלא מביאים לאישורה של הרפורמה.