בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום החליטו בפיקוד העורף כי בתי ספר בישובים הסמוכים ובישובי העוטף לא יתקיימו. רס"ן (מיל') עוזאל ותיק, מסביר מטעם פיקוד העורף, סיפר בתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM על המקומות שבהם לא יתקיימו לימודים. 

"בעוטף עזה, לכיש, מרכז הנגב, דרום השפלה לא מתקיימים לימודים היום וגם לא שום פעילות חינוכית. מי שלא יודע מה האזור שלו, נכנס לפורטל החירום הלאומי של פיקוד העורף ומבין. הערים המרכזיות - אשדוד, אשקלון, באר שבע, נתיבות, אופקים, יבנה, גדרה".

עוד אמר ותיק, כי "יש שני אזורים נוספים, אזור דן והשפלה, ואם נדבר על ערים מרכזיות - תל אביב, ראשל"צ, מודיעין, ב"ב, בת ים, גבעת שמואל, רחובות, והאזור הזה. שם ניתן לקיים לימודים בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן. יש בתי ספר בהם לא ניתן להגיע למרחב המוגן התקני תוך אותו פרק זמן".

לדברי ותיק, באחריות מנהלי בתי ספר לשלוח הודעות להורים ולתלמידים שהלימודים מבוטלים. "מי שלא יודע, כדאי לבדוק גם במוקד של הרשות המקומית, עם ביה"ס, הם נערכים לזה", אמר.

הוא הוסיף כי "בשאר אזורי הארץ, מעבר למה שהזכרנו עכשיו אין הנחיות מיוחדת, מאושר לפתוח לימודים וגם שם אם יש ספק כדאי לבדוק עם הרשות המקומית. בירושלים מותר לקיים לימודים".

לסיום אמר ותיק, כי "זה הזמן שכדאי לנצל כדי ללמוד מה המרחב המוגן שלנו. מבחינת מרחב מוגן יש שיטה של הכי מוגן שאפשר. אם יש ממ"ד בבית או בעבודה זה עדיף. אם יש מקלט באזור שאפשר להגיע אליו תוך פרק הזמן שעומד לרשותי, זה משתנה ממקום למקום, ואם לא אז חדר מוגן פנימי. אם אנחנו בחוץ בנסיעה ברכב נשכבים על הארץ ומניחים ידיים על הראש. מומלץ להוריד את יישומון פיקוד העורף".