חופרים באדמה וחותכים את הגדר: צה״ל סיכל פיגוע סמוך לגדר הגבול עם לבנון

לוחמי צה"ל סיכלו הלילה ניסיון פיגוע במרחב מטולה, סמוך לגדר הגבול עם לבנון. הסיכול התבצע על רקע הפרות סדר אלימות שהתקיימו במרחב הגדר אתמול במהלך שעות הצהריים. 

הלוחמים, שהיו פרוסים במארבים במספר מוקדים במרחב מטולה, זיהו מספר חשודים לבנונים חופרים באדמה וחותכים את גדר הגבול עם ישראל. הלוחמים הגיבו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר רגליהם של החשודים לאחריו החשודים נמלטו לשטח לבנון. 

מתחקיר ראשוני של האירוע וסריקות במרחב, עלה כי החשודים פעלו בצורה מאורגנת, השאירו במרחב הגדר פריטים החשודים כמטענים והתנהלו באופן המעיד כי הייתה בכוונתם לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע במרחב היישוב מטולה. 

לוחמי צה"ל סיכלו נסיון פיגוע סמוך לגדר הגבול עם לבנון (צילום: דובר צה"ל)

בן 12 נפצע קשה ביפו מבקבוק תבערה שהושלך לביתו; חניון אגד הוצת בשפרעם

גל האלימות נמשך: גם הלילה נרשמו הפרות סדר ומהומות אלימות בערים המעורבות ברחבי הארץ. ביפו, ילד כבן 12 נכווה באורח קשה מבקבוק תבערה שהושלך לביתו, ורכבה של חברת הכנסת אפרת רייטן הוצת. בשפרעם הושלכו בקבוקי תבערה לעבר חניון אגד ו-3 אוטובוסים נשרפו כליל. בירושלים נעצרו עשרות מתפרעים בשכונות במזרח העיר ובלוד נעצרו כ-15 חשודים בהחזקת נשק, בקבוקי תבערה וזיקוקים. 

בירושלים, התרחשו הפרות סדר אלימות והתפרעויות במספר מוקדים בהשתתפות עשרות אנשים שיידו אבנים, ירו זיקוקין והשליכו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים ולוחמי מג"ב, ובמספר מקומות אף כלפי אזרחים. במהלך פעילות בשכונת א-טור, בקבוק תבערה פגע בניידת שהחלה להתלקח, והשוטרים כיבו את האש ופיזרו את המתפרעים. כוחות רבים נוספים פעלו גם בשכונות סילוואן ועיסאוויה, תוך שימוש באמצעים לפיזורם של הפורעים. בסך הכל ביממה האחרונה נעצרו בעיר עשרות חשודים.

בחיפה, המשטרה עצרה שני תושבי המקום כשברשותם צמיגים ושני בקבוקי תבערה. זמן קצר קודם לכן, במהלך מהומות שהתרחשו בבאקה אל גרביה בהם יודו אבנים ונזרקו בקבוקי תבערה וזיקוקים לעבר השוטרים, נעצר חשוד כאשר בידו נתפס בקבוק תבערה מוכן להפעלה. בתום חקירתו יוחלט האם לקיים מחר דיון בעניינו בבקשה להאריך את מעצרו.

בעכו, שריפה פרצה בתיאטרון הערבי-יהודי "תיאטרון אחר" בכניסה לעכו העתיקה. לוחמי האש פעלו לכיבוי הדליקה, שפרצה במחסן המכיל חומרי ניקוי, ולמניעת התפשטותה לשאר חלקי המבנה. לא דווח על נפגעים. בהמשך, תושב העיר בן 24 נעצר לאחר שנתפס מחזיק במספר בקבוקי תבערה מוכנים להשלכה, כוורות זיקוקים ומסכת גז. הבוקר עם שוך המהומות התושבים יצאו לנקות את מרכז העיר העתיקה. 

רכביה של חברת הכנסת רייטן הוצתו בבית מגוריה ביפו (צילום: צילום מסך)
רכביה של חברת הכנסת רייטן הוצתו בבית מגוריה ביפו (צילום: צילום מסך)

דיווח: בעקבות מפגן תמיכה בישראל, זריף ביטל את ביקורו באוסטריה

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, ביטל את ביקורו המתוכנן באוסטריה, כך פורסם היום (שבת) בג'רוזלם פוסט. על פי דיווח, הביטול הגיע עקב הנפת דגלי ישראל במשרדי הקנצלר שבאוסטריה, כחלק ממפגן סולידריות כלפי ישראל, לנוכח שיגורי הרקטות מרצועת עזה. 

לאחר הנפת הדגל, כתב קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ: "יש לגנות את הטרוריסטים שתוקפים את ישראל במלוא העוצמה!", והוסיף כי "אוסטריה עומדת לצד ישראל".

שגרירת אוסטריה בישראל, האנה ליקו, התייחסה גם היא לאירועים, וכתבה: "כסימן לסולידריות עם ישראל, דגלה הוצב עלל גג משרד הקנצלר". גם שר החוץ האוסטרי הביע תמיכתו בפומבי וכתב: "לנוכח התקפות הרקטות הבלתי פוסקות על ישראל, אנו עומדים לצדם של שותפנו בישראל". 

מוחמד ג'וואד זריף (צילום: רויטרס)
מוחמד ג'וואד זריף (צילום: רויטרס)

נתניהו לביידן: "ישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא ארה״ב ג’ו ביידן ועדכן אותו בהתפתחויות ובפעולות שישראל נקטה ומתכוונת לבצע בנוגע להסלמה בדרום ומבצע "שומרי החומות". 

נתניהו הודה לנשיא על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה״ב בזכות שלנו להגן על עצמנו. בנוסף אמר לביידן, כי ישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים וההוכחה לכך היא שבמגדלים בהם יש יעדי טרור שמותקפים ע״י צה״ל - הם מפונים מבלתי מעורבים.

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)