ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (ראשון) בהצהרה לתקשורת לאור המצב הביטחוני: "ההישג שהחמאס רוצה להשיג הוא קודם כל כמה שיותר הרוגים ישראלים, וההישג שאני מבקש להשיג הוא לשמור על החיים שלנו. אנחנו עומדים היום כאיש אחד בלב אחד במאבק למען מדינתנו, מאחוריי חיילנו ולמען עתידנו".

"תמיד יש לחצים בינלאומיים אבל בסך הכל אנחנו מקבלים גיבוי רציני מאוד. קודם כל גיבוי מארה"ב, אני רוצה להודות שוב לידידנו - הנשיא ג'ו ביידן, וגם למדינות רבות אחרות שבאמת עשו צעדים בלתי מקובלים כמו הנפת דגלי ישראל על בתי הממשל שלהם. אנחנו מאוד מעריכים זאת. יש סיבה לתמיכה הזאת, משום שאחרי התקפות נפשעות כאלה על ירושלים, על ערי ישראל, בניסיון להרוג אזרחי ישראל חפים מפשע", הוסיף.

לכל העדכונים מיומו השביעי של מבצע "שומרי החומות".

בהמשך דבריו התייחס לאלימות שפוקדת בימים האחרונים את הרחובות בערים המעורבות, ואמר: "בסך הכל אנו רואים ירידה במגמת האלימות מצד הציבור הערבי. אל מול האירועים הללו הפעלנו את השב"כ, פרסנו כוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ וביצענו מאות מעצרים. אנחנו פועלים מול אלה שפעלו באלימות ובהפרת הסדר - הם יבואו על עונשם".

המטרה שלנו היא קודם כל להפסיק את האלימות. אני מקווה שאנחנו משיגים את זה. אחר כך, לשקם את היחסים בין יהודים וערבים. אנחנו חיים יחד במדינה הזאת, ואנחנו צריכים להשיב את המסלול של דו קיום, שיתוף פעולה ושותפות בהצלחה הגדולה שנקראת "מדינת ישראל", המשיך.

גם שר הביטחון, בני גנץ, נשא דברים והציג את מטרות מבצע "שומר החומות", ביניהם: "להביא שקט לטווח ארוך, לחזק את הכוחות המתונים באזור ולגרוע מחמאס יכולות אסטרטגיות.

הוא הוסיף כי "כפי שאמרתי גם הבוקר לחברי המשלחת האמריקאית ואתמול לידידי מזכיר ההגנה לויד אוסטין, אין מדינה ריבונית שלא הייתה מגיבה כמו ישראל מול ארגון טרור שיורה ללא הבחנה לעבר אזרחיה. זו לא רק זכותנו, זו גם חובתנו המוסרית".

לדבריו, בימים האחרונים צה"ל בפיקודו ובהובלתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, הפך את רשת המנהור העזתית, מנהרות האמל"ח, המסתורים התת קרקעיים למלכודת מוות. "מ"מטרו של חמאס" הוא הפך ל"רכבת אל הגהנום". זה הישג אסטרטגי במלחמה בחמאס ששובר את התפיסה שלו ואת תורת הלחימה שלו. צה"ל צובר הישגים ואנחנו יודעים שבחמאס הופתעו".

הרמטכ"ל אמר: "החמאס עשה טעות קשה וחמורה ולא קרא אותנו נכון, צה"ל פועל מזה כשבעה ימים על בסיס תכנית סדורה בעלת מספר שלבים שהוכנה מראש. עד כאן הצלחנו לפגוע באופן נרחב בחמאס, ובכך ביכולות התת קרקעיות שלו שהיו עמוד התווך של הארגון".

"פגענו בפעילי טרור, בבכירים, סיכלנו כמות לא קטנה של פיגועי טרור באוויר ביבשה ובים, ובתוך כך אנחנו עושים הכל כדי להמשיך לשפר את יכולות ההגנה שלנו מהאוויר, שבסך הכל ולמרות המחירים מביאה תוצאות באמת טובות", המשיך. 

לדבריו, חמאס לא העריך נכון את עוצמת התגובה של צה"ל. כוכבי סיכם: "זו עוצמה שהם לא חוו עד עצם היום הזה. אנחנו נערכים להמשיך לפעול בעוצמה ולפי השלבים, מתוך תחושה של צדק והבנה שכך צריך לפעול כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל".