חג השבועות כלל בתוכו שלל אירועים, בתוכם המשך מבצע "שומר החומות" והמשך התקריות האלימות ברחבי ערי ישראל, אך גם אסון גדול בבית הכנסת בגבעת זאב, במסגרתו נהרגו שני בני אדם ונפצעו יותר מ-160 בני אדם בקריסת טריבונה במהלך תפילות החג. 

אסון בגבעת זאב

במהלך תפילות בבית כנסת של חסידות קרלין בגבעת זאב, קרסה אחת הטריבונות דבר שגרם לשני הרוגים, בתוכם ילד בן 12 ומבוגר כבן 40. 167 בני אדם נפצעו, בהם חמישה במצב קשה ו-10 במצב בינוני. 

קריסת הטריבונה בבית כנסת בגבעת זאב (צילום: דוברות כיבוי והצלה)
קריסת הטריבונה בבית כנסת בגבעת זאב (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

לאחר האירועים החל קרב האשמות על האחריות לאירוע בין המועצה המקומית גבעת זאב לבין המשטרה. במועצה טענו כי התריעו בפני המשטרה על מסוכנות המבנה, ואילו במשטרה טענו כי לא אישרו את קיום האירוע והאכיפה על האיסור היא חוקית על המועצה המקומית. 

הירי לדרום נמשך, צה"ל חיסל בכירים

במהלך החג נמשך כמובן העימות בין ישראל לרצועת עזה. מאות רקטות נורו בראשון ובשני לעבר יישובי הדרום, כאשר כמה מהן גרמו לנזקים כבדים ולפצועים בפגיעות ישירות בכמה יישובים. צה"ל המשיך בתקיפות מאסיביות על עזה, ובין היתר חוסל גם מפקד החטיבה הצפונית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועה. 

חיסול הבכיר בג'יהאד האסלאמי. צילום: דו"צ

במקביל, נמשכו הניסיונות של הקהילה הבינ"ל להגיע להפסקת אש. ארה"ב השמיעה ביממה האחרונה קול ברור שקורא להפסקת אש בין הצדדים. שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר היום כי "ארה"ב נשארת מודאגת מאוד מהאלימות בין ישראלים לפלסטינים". בלינקן הוסיף כי הוא "ממשיך לעבוד באינטנסיביות מאחורי הקלעים על מנת להביא להפסקת אש, אך שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה".

הלך לעולמו קורבן לינץ' בלוד

בבית החולים אסף הרופא נקבע היום מותו של יגאל יהושע, תושב לוד בן ה-56, שהותקף על ידי קבוצת פורעים ערביים שיידו לעברו אבן שפגעה בראשו וגרמה לפציעתו הקשה לפני כמה ימים. מחקירת המשטרה עולה כי כשהיה בדרכו לביתו הותקף יהושע ז"ל על ידי הפורעים, שאחד מהם יידה אבן לראשו ופצע אותו באורח קשה. בעקבות האירוע מנהלים בשב"כ ובמשטרה חקירה בחשד לרצח על רקע לאומני במטרה להתחקות אחר חשודים.

יגאל יהושע ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
יגאל יהושע ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)