מנהלת הסיעוד של בתי החולים בילינסון והשרון, ריקי זטלנד, שוחחה היום (שלישי) עם ענת דוידוב ברדיו 103FM על השביתה הכללית במגזר הערבי וטענה כי "ארגנו לעובדים הסעות מסודרות ממקום המגורים שלהם כדי שיוכלו להגיע לעבודה, ואכן רבים מאוד הגיעו. מעט מאוד עובדים שלא הגיעו". 

לדבריה, העובדים שלא הגיעו ציינו בעיקר שהם חוששים להגיע ולא עלה נושא השביתה ובעיות פוליטיות. "אנחנו גם בבילינסון וגם בבית חולים השרון עובדים כתף אל כתף, עובדים ביחד. טיפלנו בחולים בקורונה שנה וחצי בצורה מטורפת", אמרה זטלנד.

בהמשך התייחסה זטלנד גם ליחסים בין העובדים בכותלי בית החולים ואמרה כי "יש לנו ניסיון רב שנים של עבודה משותפת ושל סולידריות ואני חושבת שהעובדים, אחרי שראו שאנחנו באמת הולכים לקראתם ומנסים לעזור להם ולדאוג לביטחונם, גילו בהחלט אחריות ובאו וטיפלו בחולים. אני חושבת שזה באמת היה לנו מבחן אמיתי לנו כמנהלים ולהם כעובדים.

בסיום, התייחסה מנהלת הסיעוד בבתי החולים גם לייחס של החולים אל אותם רופאים ואחיות ואמרה כי "אנחנו לא נתקלנו בתגובות מיוחדות דווקא בתקופה הזאת. הנושא של האלימות שאנחנו מכירים, בחדרי המיון וכו', הוא לכולם, לאו דווקא אם אני יהודי או ערבי. ואם אני מטפל יהודי או ערבי או חולה יהודי או ערבי".

לטענתה, "פחות אנשים מגיעים למיון ולמרפאות החוץ היום בגלל המצב והחשש הביטחוני".