האפשרות לחניה ארוכת טווח בנמל התעופה בן־גוריון גרמה עד היום ללא מעט מהיוצאים לחו"ל לנטוש בה רכבים ממגוון סיבות, כגון אי־צורך ברכב הננטש או אי־הצלחה במכירתו. בשל כך, אלפי מכוניות הפכו לאורך השנים למפגעים סביבתיים במקום.

כעת, תסמיך השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל את רשות שדות התעופה לפנות את הרכבים האלה לראשונה, וזאת במסגרת חוק שמירת הניקיון. "בצעד זה אנו מובילים למרחב נקי יותר עבור כלל הציבור ומסירים מפגעים סביבתיים" אומרת ל"מעריב" השרה גמליאל, ומוסיפה: "אני רואה חשיבות רבה בשמירה על מרחב ציבורי נקי למען רווחת הציבור. שטח רשות שדות התעופה משמש קהל רב ועליו להיות פנוי ממפגעים סביבתיים בכל עת. אנו מרחיבים את כמות המוסמכים לאכוף את התקנות לשמירת הניקיון, מה שיוביל למרחב נקי יותר עבור כלל הציבור".

נתב"ג אינו מצוי בתחום שיפוטה של אף רשות מוניציפלית והסמכות לסלק גרוטאות רכב שהושלכו ברשות הרבים נתונה בחוק לרשויות המקומיות, וכן למי שהוסמך לכך על ידי השרה להגנת הסביבה.

מדי שנה ננטש מספר לא מבוטל של כלי רכב ברחבי נמל התעופה לתקופה לא מוגבלת, חלקם אף למשך שנים, כך שנראה כי בעליהם עזבו את הארץ. כלי רכב אלה לא רק גוזלים מקומות חנייה שיכולים לשמש את באי נתב״ג אלא בעיקר מהווים מפגע סביבתי. כעת, הסמכת רשות שדות התעופה על ידי השרה, שתיחתם בימים הקרובים, תאפשר לה לפנות כלי רכב נטושים משדה התעופה.