לאחר התיווך בהפסקת האש: משלחת מצרית נפגשה עם אבו מאזן

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש היום (שבת) עם המשלחת הביטחונית המצרית ברמאללה, כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא. במהלך הפגישה דנו הצדדים בהפסקת האש בעזה ובתיאום שיקום הרצועה, וכן בהתפתחויות המתרחשות בירושלים ובגדה המערבית. 

אבו מאזן הודה לנשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, על מאמציה של מצרים להרגעת הרוחות בעזה וכן על "מאמציה הפולטים לסיום הכיבוש בירושלים".

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

המשטרה והשב"כ עצרו חשוד נוסף בהשלכת בקבוק התבערה ביפו

התפתחות נוספת בפרשת השלכת בקבוק התבערה לעבר בית משפחתו של סברי גינטזי בשכונת עג'מי ביפו, במהלכה נפגע באורח בינוני עד קשה מכוויות בנו בן ה-12.

ימים אחדים אחרי שעצרו חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה בסיוע כוחות שב"כ צעיר מוסלמי בן 20 כחשוד בהשלכת בקבוק התבערה ככל הנראה בשל טעות בזיהוי, עצרו היום כוחות משולבים של המשטרה ושב"כ חשוד נוסף בפרשה, צעיר בן 30, אחיו של החשוד הראשון, כך הותר לפרסום.

הבית ביפו לתוכו הושלך בקבוק תבערה (צילום: ללא קרדיט)
הבית ביפו לתוכו הושלך בקבוק תבערה (צילום: ללא קרדיט)

סגנו של נסראללה: "לא עוסק בשאלה מי ירה את הרקטות מלבנון לישראל"

נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה, התייחס היום (שבת) במועמעם לירי מלבנון לעבר שטח ישראל במבצע "שומר החומות", באומרו כי "אינני מעוניין לעסוק בשאלה מי ירה את הרקטות מדרום לבנון או האם היה נכון לשגר אותן". עם זאת, הוסיף כי ישנם גורמים בארגונו אשר עוסקים בנושא. 

את הדברים אמר קאסם בראיון לרדיו אל-נור, תחנת הרדיו של חיזבאללה. כזכור, ביום רביעי צה"ל זיהה ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, שיגור נוסף נפל בשטח פתוח ושניים בים. אזעקות נשמעו במספר ערים, בהן שפרעם, אעבלין, קרית ביאליק, קרית ים וקרית מוצקין. 

חיזבאללה (צילום: רויטרס)
חיזבאללה (צילום: רויטרס)


 

מזכיר המדינה האמריקאי יבקר בישראל וברשות הפלסטינית במהלך השבוע הבא

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן יבקר בישראל וברשות הפלסטינית במהלך השבוע הבא, כך דווח היום (שבת) בסוכנות הידיעות רויטרס מפי "גורם המעורה בפרטים". בכירים אמריקאים, ישראלים ופלסטינים לא פרסמו את מסלול הביקור המלא של בלינקן, ובהודעת משרד החוץ האמריקאי מיום חמישי נמסר כי הוא "ידון במאמצי השיקום ויפעל לבניית עתיד טוב יותר לישראלים לפלסטינים".

ביידן מציג את שר החוץ החדש אנתוני בלינקן (צילום: Getty images,chandan khannaafp)
ביידן מציג את שר החוץ החדש אנתוני בלינקן (צילום: Getty images,chandan khannaafp)

חשד לרצח: גבר בן 42 נורה למוות ברכבו באום אל פאחם

גבר בן 42 מאום אל פאחם נורה אתמול (שישי) למוות ברכבו. גורמי רפואה שהגיעו למקום קבעו את מותו בזירת האירוע. כוחות המשטרה שהגיעו למקום, פתחו בחקירה.

המשטרה החלה בביצוע סריקות אחר מבצעי העבירה, תוך איסוף ממצאים על ידי חוקרי המז"פ, במסגרת החקירה שנפתחה. כמו כן, הרקע והנסיבות בבדיקה.

ניידת משטרה, אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניידת משטרה, אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ביידן: "לא יהיה שלום עד שמדינות האזור יכירו בישראל כמדינה יהודית עצמאית"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר במהלך הלילה (בין שישי לשבת) במסיבת עיתונאים שקיים עם מקבילו הדרום-קוריאני, מון ג'יאה אין, כי "לא חל שינוי בהתחייבותה של המפלגה הדמוקרטית לביטחון מדינת ישראל". הוא הדגיש את תמיכתה ארוכת השנים של המפלגה ב"פתרון שני מדינות כדרך לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים". כאשר נשאל אודות ההתנגדות ההולכת וגוברת במפלגתו לתמיכה הממושכת בישראל, הסביר הנשיא האמריקאי: "המפלגה שלי עדיין תומכת בישראל".

ג'ו ביידן (צילום:  REUTERS/Tom Brenner)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

כוחות מג"ב עצרו את החשוד שדחף שוטר בהר הבית | צפו במעצר

היחידה המרכזית של ירושלים (ימ"ר) בשילוב עם מג"ב וכוחות נוספים, הצליחו אמש (שישי) להתחקות אחר חשוד כבן 23 תושב הבירה, שנצפה בסרטון שעלה לרשתות כשהוא דוחף שוטר ממדרגות במתחם הר הבית. הוא נלקח לחקירה במשטרה.

כוחות המשטרה פועלים גם ללכידתו של חשוד נוסף, שהפנה אצבע משולשת כלפי שוטר אחר בצאתו מתפילה במתחם. כמו כן, במהלך המהומות לאורך שעות היום, המשטרה עצרה 26 חשודים נוספים בגין הפרות סדר ותקיפת שוטרים.

מעצר החשוד בתקיפת השוטר בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

בכירים בעולם הערבי הכתירו את המערכה מול ישראל כ"ניצחון היסטורי"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אימסעאיל הנייה, הגיב אמש (שישי) לאחר סיום המערכה מול ישראל, והודיע: "הניצחון היה אסטרטגי, השיקום של עזה בדרך". במהלך נאומו, הודה הנייה לאיראן על הסיוע במימון ובתמיכתה הצבאית במבצע, וקרא למדיניות ערביות לסייע בשיקומה של העיר עזה.

הנייה הוסיף כי חמאס ימשיך להגן על ירושלים ויפעל לשחרור מסגד אל-אקצא, והבהיר כי מטרת הארגון היא להמשיך ולהצית את האלימות בין פלסטינים לכוחות הביטחון באזור יהודה ושומרון ובירושלים. "ירושלים תמשיך להוות מוקד העימות", אמר, והוסיף כי אין בכוונת חמאס להפסיק לנסות לערער את יציבותה של ישראל.

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה  (צילום: רשתות חברתיות)
ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה (צילום: רשתות חברתיות)

המשטרה עצרה חשוד נוסף בביצוע הלינץ' באזרח ערבי בבת ים

המשטרה הודיעה היום (שבת) כי נעצר חשוד נוסף במעורבות בביצוע הלינץ' באזרח ערבי בבת ים. החשוד הנוסף, הרביעי במספר, הוא תושב העיר בשנות ה-20 לחייו. בהתאם לממצאי החקירה וצרכיה, הוא יובא במוצאי השבת לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

ניסיון לינץ' בבת ים, קרדיט: דניאל אלעזר, חדשות הערב, כאן 11

וריאנט חדש של נגיף הקורונה אותר במחוז יורקשייר בבריטניה

הרשות לבריאות הציבור באנגליה הודיעה היום (שבת) כי החלה חקירת וריאנט חדש של נגיף הקורונה, זאת לאחר שזוהו 49 מקרי תחלואה חדשים, עיקרם במחוזות יורקשייר והאמבר. עד כה אין שום הוכחה לכך הווריאנט המדובר גורם למחלה קשה יותר, או משפיע על יעילות החיסון.

משרד הסטטיסטיקה הלאומי ציין כי "ישנם סימנים לעלייה באחוז האנשים החיוביים לקורונה בצפון מזרח, יורקשייר והאמבר, ובדרום מזרח. עם זאת, לא נרשמה מגמה ודאית באזורים אחרים. 

אנשים עם מסכה בבריטניה (צילום: REUTERS/Henry Nicholls/File Photo)
אנשים עם מסכה בבריטניה (צילום: REUTERS/Henry Nicholls/File Photo)