ערן איילון ז"ל וחבריו לחברת ההייטק שבה הוא עובד הגיעו לפני כשבועיים לניו יורק, כחלק מנסיעת עבודה. למחרת הנחיתה בארה"ב ערן התמוטט באופן פתאומי ונחבל בראשו. הוא פונה לבית חולים מקומי, ושם הרופאים נאלצו להודיע למשפחתו על מוות מוחי. בני משפחתו קיבלו את הבשורה המרה בהלם וביקשה להטיסו לארץ, כך שיוכלו להיפרד בפעם האחרונה ולתרום את איבריו. היה להם ברור שתרומת איברים היא המשך ישיר לאופיו, לאהבת האדם ולנתינה שכל כך אפיינו אותו.

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, מספרת: "ההטסה של ערן לארץ הייתה אתגר מיוחד, בנוסף על הקושי לשמר איברים של נפטר במוות מוחי בזמן טיסה, ובמיוחד בשל השלכות הלחץ האטמוספרי על הריאות, נוצר הפעם קושי נוסף שקשור למצב הביטחוני וזמינות הטיסות. לאחר תהליך של קביעת מוות מוחי בבית החולים איכילוב ולאור בקשת המשפחה לתרום איברים, הודענו לצוותי ההשתלה על התרומה".

ערן איילון ז''ל ובני משפחתו (צילום: באדיבות המשפחה)
ערן איילון ז''ל ובני משפחתו (צילום: באדיבות המשפחה)


מעיין איילון, אשתו של ערן, מספרת: "למרות חוות דעתם של הרופאים מניו יורק, הצלחנו להביאו ארצה מונשם. מבצע שומר החומות שיבש את לוח הטיסות ונעשו מאמצים רפואיים ולוגיסטיים כבירים לתאם את טיסתו של ערן ארצה. בדרכו ארצה מניו יורק, התבטלה טיסת הקונקשיין מטורקיה לישראל והוחלט לתאם טיסת איירבולנס פרטית של ישראייר".

בטיסה מניו יורק לטורקיה נעשו מאמצים רפואיים נמרצים לצד מאמצים לוגיסטיים לתאם טיסת אייר־אמבולנס פרטית מטורקיה לישראל (ישראייר), בעקבות ביטול טיסת ההמשך כתוצאה מהמצב הביטחוני בארץ. לבסוף, נחת ערן כשהוא מונשם והועבר לאיכילוב לשם פרידה של בני המשפחה.

ערן הובא למנוחות יומיים בלבד לפני יום הולדתו ה־40. בכאב עצום, נאלצו בני המשפחה והחברים להחליף את החגיגות בפרידה קשה.
איבריו של ערן הצילו ארבעה אנשים: הלב הושתל בבן 45, הכבד הושתל בבן 49, הכליה האחת בבן 57 והכליה השנייה בבת 67. כלל ההשתלות בוצעו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

ערן גדל בנתניה והקים משפחה בכפר סבא - בעל למעיין, אב לרואי (8.5) ואריאל (6), בנם הבכור של אלי ושרה ואח גדול לעידן וענבר. בשירותו הצבאי שירת בגרעין נח״ל של החברה להגנת הטבע. ערן הוא בוגר תואר ראשון בתקשורת חזותית ממכללת שנקר. כבר בתחילת דרכו זכה במקום הראשון בתחרות Europrix באוסטריה שבה הציג את פרויקט הגמר שלו בשנקר. מאז המשיך להתמחות בתחום אפיון ועיצוב חוויית משתמש. בשלוש השנים האחרונות היה למנהל מוצר ומומחה UX בחברת Openweb.

משפחתו מספרת: "הרגישות והאהבה לאדם ולטבע סביבו היו מעוררות השראה לכל מי שהכירו. ערן ידע להבחין ביופי שבעולם, על פרטיו הקטנים ביותר, והתעקש להראות זאת לסובבים אותו. בדרכו הצנועה והנעימה כבש את לבם של רבים".