יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הודיע ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בפגישתם כי הוא נעתר להצעתו להקים "ממשלת שינוי", כך דווח אמש (שישי) בחדשות 12. אם יושגו הסכמות, הממשלה תושבע בעוד כשבוע וחצי. על פי הדיווח, השניים יכריזו על ההסכם במוצאי שבת או בראשון, ומהסיכום עולה כי בנט יכהן כראש ממשלה ראשון עד שנת 2023, ולאחר מכן לפיד עד שנת 2025. עם זאת, הובהר כי איילת שקד "מתלהבת" פחות להקים ממשלה שכזו עם לפיד, וניכר כי היא תכריע את הכף.

בתוך כך וכניסיון נוסף למנוע ממשלת שינוי שתדיח אותו מתפקידו, גורמים בליכוד מסרו אתמול כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העביר ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, תשובה חיובית בנוגע להצעה, שאותה סער בעצמו הניח על השולחן לפני יותר משבוע, במסגרתה הוא יכהן ראשון ברוטציה ותוגבל כהונת ראש הממשלה. תחילה נתניהו סירב להצעה זו, אך כעת, כאמור, לפי אותם גורמים, ניכר כי שינה את תשובתו. עם זאת, הוא טרם קיבל תשובה מטעמו של סער.

גדעון סער, בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)
גדעון סער, בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי: "אם ישראל תחסל פעיל שלנו - נירה לעבר ת"א"

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחלה, הזהיר הערב (שבת) מפני ניסיון התנקשות בבכירי התנועה, ואמר: "תהיה לכך תגובה מיידית – הפצצת תל אביב". הוא הוסיף כי הארגון יעקוב אחר מידת מחויבותה של ישראל להפסקת האש, והתנהגותה כלפי ירושלים ושיח' ג'ראח בפרט. 

מוקדם יותר היום, מפקד כוח קודס האיראני אסמעיל קאאני, איים גם הוא על ישראל ואמר כי "אנו מציעים לישראלים לשוב ולקנות את הבתים שהם מכרו, באירופה, באמריקה ובמקומות אחרים, לפני שהם ייתיקרו". בהמשך, שיבח קאאני גם את ארגוני הטרור ברצועת עזה על האופן שבו הם נלחמו במהלך מבצע "שומר החומות". לדבריו, חמאס ושותפיו יצרו וירו אלפי רקטות באופן עצמאי ובעקבות כך, ישראל התחננה בפני אומות העולם שיעזרו לה להשיג הפסקת אש.

לפני כשבועיים, נחאלה התייחס לאירועי האלימות בהר הבית ובמזרח ירושלים ואיים גם אז מפני תגובה בהתאם. "האויב צריך לצפות לתגובה בכל רגע", כך אמר. כמו כן, במהלך מבצע "שומר החומות", כלי טיס של צה"ל תקפו בין היתר חוליות פעילים של הארגון ברצועת עזה.

מזכ''ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה (צילום: צילום מסך)
מזכ''ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה (צילום: צילום מסך)
 

איתן בן החמש, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה, התעורר ושאל איפה הוריו

"איפה אני? איפה הוריי?". אלו השאלות שיצאו מפיו של איתן משה בירן בן החמש, הניצול היחיד מתאונת הרכבל הקטלנית שאירעה בתחילת השבוע, לאחר שהתעורר מתרדמתו בבית החולים לילדים בטורניו, כך דווח באתר החדשות האיטלקי "לה סטמפה". כמו כן, הילד הבין כי דודתו שוהה לצידו, זיהה אותה ואמר לה שלום.

דרך התיווך של האירועים שקרו לאיתן "עודנה ארוכה ועדינה", הדגישו הפסיכולוגים המטפלים בו. לעת עתה הוסבר לו שהוא בבית חולים וכי הוא ישן כמה ימים. מצבו בכל אופן נותר קריטי, אך אם התמונה הקלינית תמשיך להשתפר, רופאיו יוכלו לנתקו ממכונות ההנשמה, ולהעבירו למחלקה פנימית.

עמית בירן, הבן תום ויצחק וברברה כהן שנהרגו באסון הרכבל באיטליה לצד הבן איתן שנפצע אנוש (צילום: באדיבות וואלה!)
עמית בירן, הבן תום ויצחק וברברה כהן שנהרגו באסון הרכבל באיטליה לצד הבן איתן שנפצע אנוש (צילום: באדיבות וואלה!)

"מצרים דורשת שהסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס יכלול חילופי שבויים"

ראש שירותי המודיעין הכללי של מצרים, עבאס קאמל, צפוי לבקר ברצועת עזה בימים הקרובים כחלק מהמאמצים המתמשכים של קהיר לשמר את הפסקת האש בין ישראל לחמאס שנחתמה בתום מבצע "שומר החומות", כך מסרו גורמים מצריים היום (שבת). מקורות פלסטיניים הוסיפו כי מצרים מבקשת כי השניים יחתמו על הסכם הפסקת אש לטווח ארוך שיכלול את שיקום רצועת עזה והסכם חילופי שבויים בין ישראל לחמאס.

בתוך כך, בוואלה! חדשות דווח כי שר החוץ גבי אשכנזי צפוי להמריא במקביל לקהיר לשיחות בנושא הישראלי-פלסטיני. אשכנזי צפוי להפגש עם עמיתו המצרי סאמח שוכרי. זה יהיה הביקור הראשון של שר חוץ ישראלי בקהיר מאז שנת 2008

נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי (צילום: רויטרס)
נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי (צילום: רויטרס)

אישה בשבוע ה-38 להריונה ויילודה נפטרו בבית החולים קפלן

מורן נבו, בשבוע ה-38 להריונה ויילודה נפטרו הלילה (בין שישי לשבת) בבית החולים קפלן, ככל הנראה מתסחיף מי שפיר. היילוד נפטר מעט לאחר שייולד בניתוח קיסרי חירום, בעוד האם, נפטרה במהלך הלילה.

פרופ׳ אלון בן אריה, מנהל חטיבת הנשים ויולדות ציין כי "סיבת הפטירה של האם והיילוד לא ידועה בוודאות, אולם אנו מעריכים כי מדובר בתסחיף מי שפיר, שעלול להתרחש לעיתים רחוקות בהריון. יש לציין כי פטירה של האם והיילוד כתוצאה מתסחיף מי שפיר הינה מקרה נדיר וחריג. אנו משתתפים בצער המשפחה".

מורן נבו, היולדת שנפטרה בשבוע ה-38 להריונה (צילום: באדיבות המשפחה)
מורן נבו, היולדת שנפטרה בשבוע ה-38 להריונה (צילום: באדיבות המשפחה)