בצהריי היום תתכנס מפלגת ימינה לישיבת סיעה בה צפוי יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, להודיע על החלטתו להצטרף לממשלת רוטציה בשותפות עם יו"ר יש עתיד יאיר לפידיוסי סבג, מנהל מטה מפלגת ימינה באשדוד, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לדברים: "אף מצביע ימינה לא חלם שזו הסיטואציה שנגיע אליה".

"אבל גם לא ציפיתי שנגיע לרמת שיח ושנאה כזאת, משתמשים יותר מדי בשורש המילים בגד, גם כשעשו את זה על ביבי צעקתי. אני חושב שגם אם לא מסכימים ואומרים שהוא מפר הבטחות אפשר להשתמש במילים אחרות", הוסיף.

סבג, שהיה מיוזמי העצומה של ראשי המטות החתומה בעד גוש השינוי, התייחס לקולות הנשמעים מתוך המפלגה לגבי המהלך: "מתוך שבעה מנדטים יש שישה שתומכים במהלך הזה, אולי אחת מתלבטת אבל אם נלך לממשלת השינוי כנראה שהיא לא תתנגד. זו העובדה, סקרים זה לא עובדה".

לדבריו, השטח די בוער לכיוון ממשלת השינוי: "אני לא מדבר על הצוות של איילת שקד, הוא גם לא נמצא בקבוצה של ראשי המטות ולא מדבר בשם המפלגה. אני מדבר בשם ראשי המטות".

כשנשאל מה היא הסיבה שהוא תומך בממשלת אחדות, השיב: "האלטרנטיבה הראשונה הייתה באמת להתחייב לממשלה לאומית, ביבי הוא לא בדיוק ימין אבל עדיין היינו תומכים בממשלה שמרכיבה את כל השותפים הטבעיים, לגמרי. אבל זה לא אפשרי, אני רואה שנתניהו הציע לסער ובנט רוטציה, אני לא יודע אם אפשר להאמין לנתניהו".

"מדיניות ימין נמדדת במעשים ולא על פי משחק הכיסאות. אם יש פריטטיות ווטו לבנט ויש הזדמנות שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר יהיה בממשלה", המשיך.

על הטענות כלפי בנט כי הפר את הבטחתו לבוחרים, אמר: "הוא הבטיח למנוע בחירות חמישיות, וכמה פעמים ביבי הבטיח כל מיני הבטחות? ריבונות שלוש פעמים, על הרוטציה, הוא שיקר".

"אני לא חושב שיש אדם אחד שיכול להגיד שאני לא איש ימין. אני ימין פרגמטי לכן אני בעד מפלגה שהראש שלה יהיה ימין", אמר סבג. על כך שבתרחיש המסתמן, גם לפיד יהיה ראש הממשלה הוסיף כי "יש ראש ממשלה חליפי בשם בנט ויש לו פריטטיות ווטו. לפיד לא יוכל לעשות ככל העולה על רוחו".

בהמשך השיחה הצטרף שלומי לוי, המקורב לאיילת שקד, והתייחס לדברים: "כשראיתי את איילת האמנתי שהיא מנהיגת העתיד של ישראל. לצערי מה שקרה ביום שישי קצת גרם לי לכאבים כל השבת, לא פשוט לראות מישהו שאתה מאמין בו שהוא העתיד של ישראל בעיניים פתוחות, הסברתי לה רציונלית למה זה קטסטרופה והיא אמרה לי 'אתה צודק' ועדיין אני רואה שהיא מתבשלת בינה לבין עצמה".

"אני יודע שהיא עושה כל מאמץ כדי לא ללכת לממשלת שמאל, אמרתי לה במידה וכל המאמצים לא מצליחים תני לבנט לנסוע עם העגלה, אל תהיי שם, אל תתני יד למחדל האדיר, ההיסטורי, המטורף הזה שכיפה אחת קטנה עומדת על ממשלת שמאל ערבים. לא ייתכן ששקד שהייתה שרת המשפטים שעשתה פה מהפך מטורף בבית המשפט העליון, תזרוק הכול לפח", המשייך.