מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, אמר היום (ראשון) בראיון לערוץ התקשורת VICE כי "נכנסו לסבב הזה כדי להעביר מסר לישראלים, רק מסר. אנחנו היינו מוכנים להפסקת אש שעות לאחר שהחלה הלחימה, והודענו על כך לכל המתווכים". הוא הוסיף כי "הודענו לכולם שאנחנו מוכנים להפסקת אש מידית וללא תנאים". 

לדבריו, ארגון הטרור רצה להעביר מסר לישראלים: "לא נאפשר להם להשתלט על מסגד אל אקצא, ירושלים או שכונת שייח ג'ראח תוך הפרת החוק הבינלאומי עם הפשעים שלהם בירושלים ובגדה המערבית. הם בונים התנחלויות, גונבים אדמות, ממשיכים במצור על רצועת עזה ופועלים במדיניות ההפרדה נגד הפליטים הפלסטינים ממלחמת 1948. זה מה שיקבע מה יהיה בעתיד הקרוב".

בהמשך דבריו התייחס לשאלה האם תמה המלחמה בעזה: "הקרב בינינו לבין ישראל יימשך לנצח. הם כבשו את אדמותינו, גירשו את אנשינו, ועדיין רוצחים ומגרשים פלסטינים. בכל זאת, אנחנו יודעים שאנחנו לא רוצים מלחמה כי זה עולה בחיים ולאנשינו מגיע שלום".

כזכור, בשבוע שעבר אמר סינוואר, בהצהרה פומבית הראשונה מאז הסתיים מבצע "שומר החומות": "תכננו לסיים את סבב הלחימה עם ירי 300 רקטות בבת אחת, ועצרנו אותה לאחר התערבות חיצונית". 

במסיבת העיתונאים שערך, הוסיף סינוואר כי "יש עשרת אלפים לוחמים בתוך השטחים הכבושים (הכוונה לשטח מדינת ישראל) שמוכנים להגיב על פגיעה בירושלים", בעודו מנסה למצב את עצמו כ"מגן" של העיר.