כשלושה וחצי שבועות לאחר שסיכלו פיגוע וניטרלו שלושה מחבלים, הוענקו היום (שלישי) תעודות הוקרה לחמישה לוחמי משמר הגבול מהשר לביטחון הפנים ח"כ אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן.

בתחילת החודש הקודם שלושה מחבלים חמושים בנשקים מסוג קרלו פתחו באש לעבר שער הבסיס של מג"ב בסאלם ולעבר הכוחות שעסקו בפעילות לאיתור שוהים בלתי חוקיים. רפ"ק ל', רס"מ א', סמ"ש ש', רש"ט א' ורש"ט ב' שהיו במקום ירו לעבר המחבלים ונטרלו את שלושתם.

בתעודות ההוקרה שקיבלו החמישה וביניהם מפקדת הצוות נכתב: ״מיד זיהית את המחבלים, ביצעת לעברם ירי, יחד עם לוחמות ולוחמי מג"ב נוספים, והבאת לחיסולם ללא כל נפגעים לכוחותינו, ובכך סיכלתם פיגוע קשה וחמור הרבה יותר. בפעילותך זו, הפגנת אומץ לב, חתירה למגע, מקצועיות ומסירות נפש, בהתאם לחובת גופי המשרד לביטחון פנים להגן על שלומו וביטחונו של הציבור. יישר כוח!״.

השר לביטחון פנים חה"כ אמיר אוחנה אמר בשיחה עם לוחמת ולוחמי מג״ב: ״אמנם שוחחנו טלפונית ביום האירוע, אבל היה לי חשוב גם לפגוש אתכם אישית ולהעניק לכם תעודת הערכה בעיקר בתקופה הזו. אני מבקש דרככם לשלוח מסר לכל השוטרות והשוטרים, הלוחמות והלוחמים שזה בדיוק מה שאנו מצפים מהם מול מי שמסכן חיים: חתירה למגע, התקפיות ואומץ לב".

"אתם ראויים לכל שבח והוקרה. אני אומר זאת כשר הממונה, בשם הממשלה ובשם רבים מאזרחי ישראל שבוודאי בפעילות שלכם הצלתם. ישר כח״, הוסיף. 

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, במוצב סאלם, בו ניטרלו לוחמי משמר הגבול את המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)

גם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי בירך את הלוחמים: "מנעתם אסון שכנראה אתם עדיין לא מבינים את גודלו, אם הפיגוע שתוכנן היה יוצא אל הפועל בשטחי ישראל זה היה אירוע קשה וגדול בסדר גודל לאומי ועל כן בשמי, בשם משטרת ישראל ובשם אזרחי ישראל אני רוצה להודות לכם על פעילותכם, התושייה שהפגנתם והחתירה למגע בשטח, שבסופו של דבר הביאו להצלת חיי אדם".

עוד אמר, כי "הוכחתם שוב ששוטרי משטרת ישראל ובהם לוחמי מג"ב פועלים בכל הגזרות בראש ובראשונה למניעת טרור והצלת חיי אדם. אתם אלה שנמצאים בחזית הלחימה, יום יום, שעה שעה. האירוע הזה הוא דוגמא לאיך אירועים מהסוג הזה צריכים להסתיים ומה מצופה משוטרי משטרת ישראל, קרב יריות עם מחבלים שהוביל לניטרולם ולשמחתי ללא נפגעים בקרב כוחותינו. אני גאה בכם".