"נגרום להם לקחת אחריות": שמחה דיסקינד בונים ז"ל היה אחד מ-45 ההרוגים באסון הר מירון, שהתרחש בערב ל"ג בעומר סמוך לקבר הרשב"י. בעקבות ההחלטה של שר הביטחון, בני גנץ, שהתקבלה היום (שני) להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועים, לאחר שזו סבלה מהתנגדות מצד הסיעות החרדיות בממשלה הקודמת, אחיו של בונים, ישראל דיסקינד, סיפר פרטים חדשים על הלחץ שהופעל על המשפחות לליאת רון ב-104.5FM: "מאיימים על משפחות בפורום כדי שיפרשו וישברו''.

כזכור, גנץ שלח הבוקר למזכירות הממשלה פעם נוספת את הצעתו, מיד לאחר השבעת הממשלה החדשה. "ישבנו בלשכתו של גנץ ושוחחנו על כך", סיפר אחיו של בונים. "אנחנו מברכים על היוזמה ומודים לבני גנץ", הוסיף.

אך דיסקינד חשף צד קצת יותר מכוער שקיים מאחורי הקלעים בחברה החרדית המתנגדת להקמת ועדת החקירה הממלכתית, שממשלת השינוי צפויה להוביל: "מאיימים על משפחות בפורום כדי שיפרשו וישברו. גם אם רוב המשפחות יתנגדו להקמת הוועדה, אני אעמוד לבד ואדרוש זאת. אנחנו מקווים שחברי הכנסת שעברו לאופוזיציה לא ידחו את זה ויתגברו על כך".

שמחה דיסקינד ז''ל, נהרג באסון מירון (צילום: באדיבות המשפחה)
שמחה דיסקינד ז''ל, נהרג באסון מירון (צילום: באדיבות המשפחה)

"אנחנו מצווים שהם יקחו אחריות למען דורות ההמשך", אמר עוד. "שר צריך לדעת שאם קרה כזה אסון במשמרת שלו, הוא צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה. אם הוא לא עשה את זה ולא לקח אחריות, צריך לגרום לו לקחת אחריות".