נקבע היום (ראשון) מותה של פעוטה כבת שנתיים, לאחר שעל פי החשד, נשכחה ברכב ביישוב כסייפה בנגב למשך כשש שעות. צוות מד"א ביצע בה פעולות החייאה ממושכות, שבסופן נאלץ לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. 

חובש רפואת חירום במד"א, אחמד אבו ג'ודה, סיפר: "הגענו למרפאה והובילו אותנו אל חדר הטיפולים שבו שכבה הפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה ורופאים מבצעים בה פעולות החייאה לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור. יחד עם צוות המרפאה המשכנו בביצוע פעולות החייאה ממושכות שלצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותה".

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון, בין השנים 2010 ועד 2021, מתו 35 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים ציינה: "שכחה ברכב היא תופעה כואבת במיוחד שיכולה לקרות לכל אחד מאתנו. לרוב זה קורה במצבים של שינוי שגרה, מתח, לחץ או עייפות. במצב כזה משתלט עלינו הנהג האוטומטי ואנו עלולים לשכוח אפילו את היקר לנו ביותר".

היא הוסיפה: "אנחנו קוראים להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - מאמצים הרגל מציל חיים: פותחים את הדלת האחורית בסוף כל נסיעה, מתקשרים לבן או בת הזוג כשחונים או מתקינים תזכורת בנייד. בחודש אוגוסט תכנס לתוקפה התקנה להתקנת מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב. כל מערכת היא הגנה נוספת, מעבר לאימוץ התנהגות בטוחה".