מכון אדלר קיבל לאחרונה תרומה מהקרן המשפחתית על שם תד אריסון, עבור השקת מיזם ייחודי לאמהות נפגעות אלימות השוהות עם ילדיהן במקלטים, בדירות מסתור ובדירות מעבר, שבמסגרתו יינתן טיפול מתאים לאותן נשים, המבקשות להיקלט בחזרה בקהילה.

מכון אדלר פועל למעלה מ־50 שנה כעמותה לשינוי חברתי בישראל, ומסייע רבות ובהתנדבות לאוכלוסיות בסיכון. כיום מוביל המכון את המיזם החדש, שמטרתו לווי אמהות נפגעות אלימות בתהליך יציאתן לחיים חדשים בכל הקשור לניהול חיי משפחה והתמודדות עם ילדים, וזאת על ידי מתן הדרכות קבוצתיות לצד טיפול פרטני במקרה הצורך.

המיזם יהווה מעטפת תמיכה לנשים הנמצאות בתחילת חייהן כאמהות עצמאיות, לצד ליווי של עובדת סוציאלית מהקהילה. הפרויקט יכלול 12 קבוצות, עד עשר אמהות בכל קבוצה, שישתתפו בעשרה מפגשים. כמו כן, במסגרת התוכנית יוענקו שעות טיפול פרטניות לאמהות הזקוקות להליך טיפול נפשי נלווה, אשר יסייע בהשתקמותן.

מנכ"לית מכון אדלר ליאן ורקר סלע מספרת: ״אנחנו פועלים למיגור תופעת האלימות מתוך השקפה כי זו מתחילה מהבית. בזכות המיזם, חלק מתהליך התמודדותן וחזרתן של האמהות לשגרה ולתפקוד הורי מלא, יהיה מעתה גם באמצעות ליווי מקצועי של מומחיות המכון, אשר יגיעו למקלטים ויסייעו לאמהות לחוש רווחה ומסוגלות הורית גבוהות יותר ולקבל כלים לתפקוד הורי תקין כאם עצמאית. אנו גאים להוביל את המיזם ומודים לקרן אריסון שהחליטו לתמוך במפעל החשוב הזה".