בית משפט השלום בראשל"צ האריך בארבעה ימים, עד ליום ראשון, את תנאי שחרורו של האימאם בלוד, יוסף מחמד אלבאז, החשוד בהסתה לאלימות כנגד שוטרים.

כזכור, ביום ה-15 ביוני פרסם האימאם פוסט עם הפניה לסרטון המתעד לכאורה אירוע של חיסול שוטרים על ידי אזרח, כשהוא מציין שזו "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר הצדק". אלבאז נחקר ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 ומעצרו הוארך.

בראשית השבוע הוא שוחרר למעצר בית עם הרחקה מהעיר עד היום, וכאמור היום האריך בית המשפט את תנאי שחרורו עד ראשון.

אלבאז התראיין היום בחדשות 13 וכפר בחשדות לפיהן נחקר: "בחיים שלי לא הצחיק אותי תיק כמו זה ומעצר שכזה, עד כדי כך שאני ריחמתי על החוקרים, הרגשתי שמישהו כפה עליהם מלמעלה לעשות את החקירה הזו".

"יש אנשים שניסו להוביל את הפוסט הזה לכיוון אלים, אני לא קראית לשום אלימות ולא הובלתי בפוסט הזה לכיוון של אלימות, הכל נעשה בציניות, ובעולם וירטואלי כל יום מפרסמים סרטונים. מי שמעוניין להוביל את זה לשם יעשה מזה אישיו פוליטי ואפילו לאומני גם", הוסיף. 

איש הדת הבכיר הבהיר כי אינו מעוניין להתחרט על המעשה, אך סיכם כי ייתכן שלא היה מפרסם את הסרטון אם היה מודע להשלכותיו: "על מה אני אתחרט? על משהו שלא התכוונתי אליו? אם הייתי חושב שזה הוביל לכך, יכול להיות שלא הייתי מפרסם"