ראשי הרשויות בפורום ה-15 וכן מרכז השלטון המקומי בישראל, יצאו נגד העלאת תעריפי המים הצפויה בחודש יולי, כך על פי הפרסומים של רשות המים העלאת התעריפים, שצפויה לפגוע קודם כל בצרכנים. "עליית המחירים היא שערורייתית", נכתב במכתב שנשלח אל שרת האנרגיה והמים קארין אלהרר.

מועצת רשות המים החליטה להעלות את תעריף המים בכ-26 אגורות לקוב, זאת לאור עליית מחירים בסל המדדים, ועבור השקעה במערכות להתפלת מים החלטה זו מעוררת התנגדות רבה בשלטון המקומי.

"עליית המחירים בעת הזאת היא גזירה כלכלית והכבדה ניכרת על התושבים, ולהזכירך טרם התאוששנו מהשלכות הקורונה", כתב ראש המועצה, גבי גאון לשרת האנרגיה, קארין אלהרר במכתב שהגיש.

גבי גאון, ראש המועצה המקומית מזכרת בתיה  (צילום: אור פרבוזניק)
גבי גאון, ראש המועצה המקומית מזכרת בתיה (צילום: אור פרבוזניק)

הוא הוסיף: "עלייה זו הינה תמוהה בלשון המעטה, וזאת משום שתאגידי המים עברו תהליך התייעלות משמעותי, לכן במקרה כזה נדרש להפחית את תעריפי המים ולא ההיפך".

אליו הצטרף גם חבר מועצת העיר רחובות גיא צור שאמר כי "מים הם מוצר צריכה בסיסי העלאת התעריף הינה בגדר גזרה שאינה מוצדקת. אני מחזק את ידי השלטון המקומי כולו בפנייה לשרה ומאמין שהמאמצים יניבו פרי".

גם נתנאל איזק המשנה לראש העיר לוד התרעם מן ההחלטה: "העלאת מחירי המים היא גזירה קשה על הציבור ולא יכולה להיות הפיתרון למחדלי ניהול. לא ראוי בתקופה הזאת להשית על משפחות רבות נטל כספי נוסף".

נתנאל איזק, המשנה לראש העיר לוד (צילום: אלון גרגו)
נתנאל איזק, המשנה לראש העיר לוד (צילום: אלון גרגו)

מרשות המים נמסר בתגובה: "פניית ראשי הרשויות תמוהה בלשון המעטה, שכן מי שהתנגד לצעדי רשות המים שיובילו להורדת תעריף המים וגרם לעצירתם הן הרשויות המקומיות עצמן. בין השאר, התנהלות הרשויות שגובות למעלה מ-300 מיליון ש"ח מדי שנה עבור ארנונה למתקני תשתית מים וביוב למרות שהם משמשים לשירות ציבורי והתנגדותן ליישום החוק לצמצום תאגידי המים מנעה הוזלה של כ8% בתעריפי המים. לאור התנהלות זו, נאלצה מועצת רשות המים להחליט לראשונה מזה שנתיים על עלייה מינורית בתעריפי המים המתבטאת בתוספת של 4 ₪ בלבד בחשבון החודשי למשפחה. במקום לכתוב מכתבים פופוליסטיים כדאי שהרשויות יעשו בדק בית בנוגע להתנהלותן שפוגעת בציבור הצרכנים ומונעת את הוזלת התעריף".