עיריית חיפה צפויה לחתום על הסכם עם רשות הטבע והגנים, שיוביל להעסקת פרויקטור לטיפול בחזירי בר. במקביל, יתבצע ניסוי ראשון מסוגו, במסגרתו יועתקו שני חזירי בר מתחומי העיר לרמות מנשה, זאת במטרה למגר את התופעה שהפכה עבור תושבי חיפה והאזור למטרד עירוני.

חברת המועצה מטעם סיעת יהב, סופי נקש שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והביאה פרטים נוספים על התוכנית: "אנחנו קוראים לזה ניסוי וטעיה. כל פעם עושים ניסיונות, מנסים למצוא פתרון. יש מחקרים שראש העיר טוענת שהיא עשתה ויש מחקרים אקולוגים. אי אפשר להזיז אותם, זה חזיר שאיבד פחד, שנכנס לתוך חצרות בתים והתרגל לסביבה עירונית". 

"זה שרוצים לעשות לו רילוקיישן או להעביר אותו לאזור אחר בו יכול להגיע למקום שכן ידללו אותו זה לא פתרון. תבינו את האבסורד, 4-10 חזירים שיעבירו אותם ובמשך שלושה חודשים יבדוק מה עולה בגורלם, בזמן הזה מתרחשות עוד המלטות. רוצים ללכוד אותם ולשים להם מכשיר ג'י פי אס, זה לא פרקטי. אנחנו לא במצב שיש 100 פריטים, אף אחד לא יודע כמה יש. ההתרבות של החזירים גדלה בטור הנדסי, 100 נקבות ממליטות פעמיים בשנה בין 10-8 פריטים. בשנה, כל נקבה יכולה להמליט 20-16 גורים, תעשו חשבון כמה זה בשנה", הוסיפה. 



בהמשך, אמרה נקש כי לדעתה הפיתרון הנכון הוא דילול אוכלוסית חזירי הבר. "אין ברירה חוץ מלדלל. אני אוהבת בעלי חיים, אבל קשה לי עם זה. אני אומרת את זה בצער רב, אבל זה נראה לי אבסורד שחיפאים לא יכולים לצאת מהבית בשעות הלילה והערב. אנשים פוחדים לצאת עם הילדים. אתמול בשעות אחר הצהריים ברחבת האודיטוריום, להקה שלמה של חזירי בר הסתובבה בתוך בתי הקפה. אם יש למישהו פתרון אחר שימנע מהם את ההתרבות אני אשמח. אבל יש לנו יועצים, זה עולה הרבה כסף לתושבי חיפה. בשטח, מישהו רואה פתרון?". 

בסיום, ביקרה חברת המועצה את ראש העיר עינת קליש ואמרה: "היא הקיפה עצמה בקבוצת אנשים שנגד הדילול. אני מבינה את זה, זאת דילמת האסיר. אתה מחויב לאנשים שהצביעו עבורך ואמרו שהם נגד ומצד שני הגענו למצב שאין פתרון אחר".