ח"כ יוראי להב הרצנו שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על החלטת בג"ץ, שקבע כי בתוך חצי שנה יבוטלו ההגדרות המדירות בני זוג מאותו מין מגישה לפונדקאות, וסיפר בהתרגשות: "כששמעתי כמעט פרצתי בבכי, סוף סוף אני ובן זוגי יכולים להיות הורים". 

להב הרצנו סיפר כי "בן זוגי ואני מדברים כבר שנים רבות על להביא ילדים לעולם, אבל לא יכולנו להרשות את זה לעצמנו מבחינה כלכלית, כי פונדקאות בארה"ב עולה 600 אלף שקלים ואני סירבתי לקחת כסף מההורים שלי. החלטת בג"ץ פורצת דרך לי ולעוד אזרחים רבים בישראל, והיא פוגשת אותי בצומת מאוד רלוונטית ואקטואלית. אני ובן זוגי רוצים להיות הורים, וזה יקרה".

על האפשרות שרע"מ יתנגדו להחלטה אמר: "העמדה של רע"מ או של כל גורם אחר בקשר לזכויות יסוד, יכולה להיות מעניינת אבל לא רלוונטית. יש גרעין של זכויות יסוד שאמורים לתת לאנשים באשר הם, ובתוך כך הזכות להיות הורים".

בהמשך התייחס חבר הכנסת להתנהלותה של הממשלה החדשה והאתגרים שניצבים בפניה. "השרים נכנסו למשרדים שלהם והם עובדים בהרמוניה, אפשר לראות את הפרגון והשקט. אנשים הולכים למשרדים שלהם בבוקר, מביאים תוצאות ועובדים בשיתוף פעולה, מה שלא ראינו במחוזותינו שנים רבות".

הוא הוסיף: "במקביל, מדובר בקואליציה מורכבת שלא פשוט לנהל. אני חבר בוועדה המסדרת ורואה את הרוחות הסוערות שם, לא פשוט להתנהל כך אבל אני סומך על בועז טופורובסקי ועידית סילמן שמנהלים את הקואליציה הזאת. רע"מ היא שותפה מלאה וחשובה בקואליציה, ואני משוכנע שרוב הדברים שהם יקבלו את רוב הדברים שהם מבקשים, כמו שאר המפלגות השותפות, אך על חלק מהדרישות שלהם הם יאלצו לוותר, כמו השותפות האחרות. אני מאמין שנמצא פתרון, ומחר נאשר את הקמת וועדות הכנסת, כך שנוכל לראות את העבודה שמתבצעת בממשלה מתורגמת גם בוועדות הכנסת".

להב הרצנו התייחס גם לאמירתו של ח"כ מאזן גנאים מרע"מ, שאמר כי אם ישראל תתקוף בעזה, רע"מ תעזוב את הקואליציה: "זאת אמירה לא פשוטה שלא צריכה להיאמר. אני חושב שהממשלה הנוכחית מבוססת על 80% הסכמות ועוד 20% נושאים שאנו לא מסכימים עליהם, ועליהם אנו נקיים שיח קשה ויסודי, שייתכן שגם בסופו לא נגיע להסכמות. אבל אנחנו כן נממש את 80 האחוזים מהדברים שאנו מסכימים עליהם, כמו המאבק במשבר האקלים, שיקום הכלכלה, חיזוק מערכת הבריאות הציבורית ועוד".

הוא הדגיש: "האמירה של ח"כ גנאים לא מקובלת עליי, ולא הייתה צריכה להיאמר". עוד הוסיף להב הרצנו, "הגיע הזמן שהמפלגות הערביות ייקחו את מקומן סביב שולחן מקבלי ההחלטות. מדובר ב-20 אחוז מאזרחי ישראל, ואני מצפה לשיתוף פעולה עם רע"מ".