לומדים עברית, מציירים את מפת ישראל, שרים את ההמנון ומקבלים את השבת עם יין ו"המוציא". כ-30 ילדי עולים שנחתו בנתב"ג רק לפני שלושה חודשים, עושים את צעדיהם הראשונים בישראל ובסוף השבוע האחרון קיימו בראשון לציון את קבלת השבת הראשונה שלהם בארץ. העולים הגיעו ממדינות שונות בהן רוסיה, אוקראינה, בלרוס, ארגנטינה, צרפת, ספרד ומדינות מדרום אמריקה.

אגף הקליטה בעיריית ראשון לציון פתח לפני כשלושה חודשים אולפן קיץ המקנה לילדים העולים ידע בסיסי בעברית ומחבר אותם למסורת היהודית, להיסטוריה של ארץ ישראל ועוד. באולפן מלמדים עולים בשתי קבוצות גיל, ילדים בני 6 עד 12 ובני נוער בני 14 עד 17. 

העולים צפויים להתחיל בספטמבר את שנת הלימודים הראשונה שלהם בארץ. באגף הקליטה מבינים את עומק החשיבות של האולפן שמספק להם "נחיתה רכה" בארץ ומסייע להם להיכנס ברגל ימין למערכת החינוך. באגף מספרים כי העולים מראים הישגים נפלאים וכבר למדו לדבר ברמה בסיסית.

ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "אני וכל תושבי ראשון לציון מקבלים את משפחות העולים בזרועות פתוחות. הם קיבלו החלטה מתוך ציונות ואידאולוגיה לעלות לארץ ולהיות חלק מהעם היהודי ומהעיר ראשון לציון וכעת, זה המקום שלנו לסייע להם להיקלט ולהשתלב בחברה ובמערכת החינוך. זו זכות גדולה עבורנו".

מנהלת הרשות לקליטת עלייה במנהל קהילה בעיר, טניה שטייף, הוסיפה: "הכל עדיין מאוד חדש ויוצא דופן לילדים. בסוף השבוע נגענו לראשונה באחת המסורות המרכזיות של העם היהודי – השבת. הדלקנו נרות, קנינו חלות ומזגנו כוס יין. כל אלו יחד הציגו לילדים תמונה כללית של השבת".

חבר מועצת העיר יבגני ברחמן, המחזיק בתיק הקליטה, סיכם: "יש לנו תפקיד מאוד חשוב בחייהם של הילדים ובני הנוער, שעלו לארץ לפני מספר חודשים, והוא לעזור להם לצעוד לבד במדינה שהיא חדשה עבורם. להקנות להם את השפה, לשלב אותם חברתית ולסייע גם למשפחות במיצוי זכויותיהם ומציאת עבודה. נמשיך לסייע בכל שיידרש".