העיתונאי גיא פלג, פתח היום (שלישי) את תוכניתו ברדיו 103FM בדברי פרידה מחברו הטוב והקולוגה ב"חדשות 12", רוני דניאל ז"ל, שנפטר במפתיע: "אומרים אחרי מות קדושים אמור, אבל אני בטוח שהצופים והמאזינים בתוכניות השונות שמו לב שהפעם זה משהו אחר. לא מונים את מעלותיו של רוני אחרי מותו רק בגלל שכך מקובל להספיד".

"להפך, רבים מאוהביו, ואני ביניהם, וממכריו התהלכו לאורך השנים בתחושה שהציבור לא באמת מכיר את רוני, שהביקורות כלפיו אגרסיביות מדי ומחמיצות את אישיותו הכובשת. אני בטוח שהצופים שמו לב שמספידיו של רוני דיברו מהלב, דיברו בכאב, שיקפו את ההלם ותחושת האובדן", הוסיף.

פלג שיתף את המאזינים בכאב כי "אני לא יכול לדמיין את אחר הצהריים שלי ב-15 השנים האחרונות בלי רוני. תמיד השווצתי שהכוח שלנו בחברת החדשות זה לא הרייטינג או הטאלנטים, לא התוכניות של הזכייניות, אלא הלכידות, החברות ואין כמו החדר אפוף הסיגריות של רוני שממחיש זאת".

"איך קלט וטיפח את ברנו טגניה שהתייפח אמש בשידור, כמה שזה היה אותנטי. איך אפשר להתעלם מהדברים שסיפרה רינה מצליח על ההתמודדות המשותפת של שניהם עם השכול", המשיך. 

על השכול האישי של חברו, סיפר פלג: "בראיון שנתן לפני כמה שנים לגיל ריבה, דיבר על האובדן שלו, אובדן בנו ממחלת האסתמה ועל הבחירה הלא פשוטה שלו, הבחירה שלו בחיים. הוא היה אדם צנוע, צנוע באמת, תמיד התחבר לאנשי השטח, לצלמים, למפיקי השטח. לא בחר חברים לפי מעמדם הציבורי או פרסומם. כל כך טבעי שאת גופתו מצא חברו הקרוב מפיק השטח אוהד יטח אחרי שניסה להשיגו בטלפון ללא הצלחה". 

"המסעדה החביבה על רוני הייתה תתפלאו כוך בשוק התקווה, לא מסעדת שף. רוני אהב ספורט וחי ספורט, אהב עיתונות וחי עיתונות, אהב אנשים והם אהבו אותו. הוא יחסר לי יום יום, אני בטוח. לו הייתי מנכ"ל חברת החדשות הייתי מכנה את אולפן תל אביב של חדשות 12 'אולפן דניאל', לא בשל בכירותו של רוני אלא בשל אישיותו. יהי זכרו של רוני ברוך", סיכם.