ערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם" דיווח הערב (שישי) כי התקיפה של הספינה בבעלות הישראלית במפרץ עומאן בוצעה בתגובה לתקיפה ישראלית בשדה תעופה בסוריה. 

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ שוחח עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים בעניין. שר החוץ יאיר לפיד שוחח גם הוא עם מקבילו, שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב, והבהיר: "איראן אינה רק בעיה ישראלית, אלא יצואנית של טרור, הרס וחוסר יציבות הפוגעים בכולנו. לעולם אסור לשתוק למול הטרור האיראני הפוגע גם בחופש השיט". בנוסף, הנחה לפיד את השגרירויות בוושינגטון, בלונדון ובאו"ם לפעול מול בני שיחם בממשל ובמשלחות הרלוונטיות במטה האו"ם בניו יורק. 

גורם מדיני העריך כי מאחורי התקיפה, בה נהרגו שני אנשי צוות, עומדת איראן. "זוהי פעולת טרור שפוגעת בעולם הסלר הימי בעולם והרגה אנשים חפים מפשע", כך נאמר. גם גורם אמריקאי בכיר טען בפני סוכנות הידיעות אי-פי, כי התקיפה בוצעה על ידי מל"ט מתאבד, והוסיף כי לאור זאת, מתחזקת האפשרות כי גורמי ממשל או אנשי מיליציה שלא ציין את מקורם, עומדים מאחורי התקיפה. בסוכנות הידיעות הרשמית של עומאן טענו כי חיל הים הציע סיוע לספינה שנפגעה, אך היא המשיכה בדרכה.

מוקדם יותר, חברת Zodiac Maritime שבבעלות איש העסקים אייל עופר, הודיעה כי שניים מאנשי הצוות שלה שנהרגו בתקיפה, הם אזרחי רומניה ובריטניה. "בזמן האירוע הספינה הייתה בחלקו הצפוני של האוקיאנוס ההודי, שהייתה בדרכה לפוג'יירה, ללא מטען על סיפונה", כך נמסר בהודעת החברה. 

מעקב לווייני אחר הספינה, Mercer Street, העיד על כך שכלי השיט אכן היה במקום שבו נמסר שאירעה התקיפה, אך הסימן האחרון ממנה נשלח לפנות בוקר. עוד נמסר מהחברה, כי חיל האוויר האמריקאי מוביל את הספינה ל"מקום בטוח". במקביל, המפקדה הימית של הצבא הבריטי הודיעה כי נפתחה חקירה אודות האירוע. 

כזכור, משרד ההגנה הבריטי הודיע בשעות הבוקר על התקיפה שאירעה ביום חמישי בלילה ליד האי עומני, 300 ק"מ מהבירה מוסקט. מדובר בספינה בבעלות יפנית, שמנוהלת על ידי חברת זודיאק הבריטית, שבבעלותו של עופר.