130 עולים חדשים מצרפת עלו אמש (רביעי) לישראל, לרגל "עונת העלייה" ועל רקע משבר הקורונה המחריף באירופה והעלייה באירועי האנטישמיות וההתבטאויות הגזעניות כנגד יהודים בצרפת. יותר ממחציתם של העולים הם ילדים.

על פי עדויות רבות מפי העולים, למרות המאמצים הרבים של השלטונות בצרפת, תופעת האנטישמיות הולכת וגדלה: "אני חולמת על הרגע שבו הבן שלנו יוכל ללכת ברוגע ובשלווה עם כיפה וציצית, כפי שרצה. הסיבה העיקרית להחלטתנו לעלות לישראל היא אהבת הארץ", אמרה סלין סלם, שעלתה עם ארבעת ילדיה: לאלי (10), גבריאל (8), סלומה (6) ושירה (2). עוד הוסיפה: "חוץ מזה, בישראל יש ים נהדר ושמש חמה".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה התייחסה לעולים החדשים ממדינת הקרואסון והבאגט: "העלייה מצרפת היא מהמובילות בשנה האחרונה, בה זכינו לגידול של 116% בכמות העולים בהשוואה לתקופה אשתקד. אני מברכת על הגעתם של 130 העולים החדשים שנחתו בישראל מצרפת ומתחילים חיים חדשים בארץ". עוד אמרה שרת הקליטה: "משרד העלייה והקליטה ילווה אותם בשנים הקרובות בכדי לאפשר להם קליטה קלה ומהירה". 

עולים חדשים מצרפת  (צילום: יוסי זליגר)
עולים חדשים מצרפת (צילום: יוסי זליגר)


נשיאת הקרן לידידו יעל אקשטיין, הוסיפה: "אנחנו גאים להמשיך ולהביא מאות עולים ארצה גם בתקופה מורכבת ומתמשכת של משבר הקורונה. הגעתם של העולים לישראל היא התגשמות הציונות הלכה למעשה ואות כבוד לעולים שממשיכים לבוא לישראל בכל מצב כי כאן זה הבית. אנחנו בשיתוף פעולה עם השרה תמנו שטה. נדאג לקליטתם המיטבית ולהצלחתם ותרומתם לחברה הישראלית". הקרן לידידות עוסקת ב-30 השנים האחרונות בסיוע בהעלאת יהודים לישראל. במהלך השנים היא השקיעה יותר מ-800 מיליון שקל שסייעו לעלייתם של כ-750,000 עולים.