בסיום חקירה סמויה: בית משפט השלום בירושלים האריך לפני זמן קצר בחמישה ימים את מעצרה של נטע קוניו, שוטרת מזכירה באחת היחידות במחוז ת"א, החשודה בהעברת מידע וסיוע לסחר באמצעי לחימה (אמל"ח).

מעצרה של קוניו התבצע אתמול ע"י המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות, בתום חקירה סמויה שניהלה היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז ירושלים. במסגרת אותה חקירה, עלה שמה של קוניו כמי שנמצאת בקשר אישי עם אחד המעורבים, וכן במסגרת אותו קשר העבירה מידע באמצעות אותו חשוד מתוך מחשבי המשטרה.

זאת, על מנת לסייע בידם בעבירות הסחר לכאורה. בית המשפטש ציין בהחלטתו כי מדובר בפרשה חמורה ומורכבת מאוד, ומשום כך החליט כאמור להאריך את המעצר.

בתוך כך, ביום ראשון הפכה החקירה גלויה ובוצע מעצרם של שלושת החשודים בפרשייה בביתם במרכז הארץ והם הועברו לחקירה במשטרה ובהמשך לכך הובאו בפני בית המשפט בירושלים שהאריך את מעצרם. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בשנית.

מחקירת המקרים עולה כי מדובר בדפוס פעולה זהה במהלכו בוצעה פניה לאזרחים אשר פרסמו את כלי הירייה שברשותם למכירה תוך שהחשודים הציגו למוכרים מסמכים מזויפים שונים ביניהם רישיונות נשק, פרטי עורך דין, תעודת זהות של מעורבים אחרים, מספרי נשקים שונים ועוד. לאחר רכישת כלי הנשק, להערכת המשטרה הועברו אותם כלים לידי ידיים עברייניות.

עוד עלה בחקירה כי מדובר במקרים רבים שהתרחשו במקומות שונים ברחבי הארץ וכי חלק מהעסקות הושלמו בפועל וחלקן הסתכמו בניסיונות לביצוע רכישה הודות לחשדם של המוכרים. בנוסף עלה כי ישנם תיקי חקירה נוספים המתנהלים בצפון הארץ ולאור כך החקירה מתנהלת בשיתוף פעולה מלא עם יחידות משטרה נוספות במטרה להביא למיצוי החקירה והדין עם המעורבים.

עו"ד עידן גמליאלי שמייצג את טל מזרחי מטעם הסניגוריה הציבורית מסר: "אנו נמצאים בשלבים ראשונים של החקירה. החשוד מכחיש מעורבות בפרשה ובכלל זה אין לו הכרות עם השוטרת. אנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם". מעצרו של מזרחי הוארך עד ליום שני.