ברקע השתלטות הטליבאן על אפגניסטן לאחר נסיגתם של הכוחות האמריקאים מהמדינה התייחסו היום (רביעי) פרופ' אריה אלדד ויריב אופנהיימר בפתח תוכניתם ב-103FM לקריאתה של חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) לשר החוץ יאיר לפיד, לפתוח את שערי מדינת ישראל לפליטים מאפגניסטן.

פרופ' אלדד: "אתמול קראה חברת הכנסת לסקי לשר לפיד לפתוח את שערי המדינה לפליטים מאפגניסטן כי ידוע שהמצב שם רע מאוד לאחר שהטליבאן השתלט".

אופנהיימר: "אני אומר כהצהרה שזה דבר חיובי ואם ממשלת ישראל הייתה מאמצת את העמדה הזאת זה היה עושה לנו יחסי ציבור מצוינים. אני חושב שאנחנו יכולים להציל אנשים שהיו בשיתוף פעולה עם האמריקאים ועם העולם המערבי ונמצאים בחשש לחייהם. המציל נפש אחת... אתה מכיר את ההמשך. אני בעד, אני מתפלא על צרות העין של הימין. מה יפריע לכם אם יגיעו אפילו אלף? ולא יגיעו, אבל נניח היו מגיעים אלף אפגניים פליטים, מה כל כך נורא? המאזן הדמוגרפי היה משתנה? דרום תל אביב הייתה נופלת לתהומות הנשייה? למה להיות כל כך קמצנים? למה להיות כמעט גזענים?".

פרופ' אלדד: "אלה שתומכים בעניין הזכירו שבגין הביא פליטים מווייטנאם, איש הימין. יש הבדל יסודי בין וייטנאמי לבין אפגנים שברובם מוסלמים, אולי כולם, ושמענו לאחרונה על מנהיגי הטליבאן שנפגשו בדוחא עם מנהיגי החמאס, אז יש פה אויב פוטנציאלי שלא ממש אוהב אותנו".

אופנהיימר: "אלה אנשים שעבדו עם האמריקאים".

פרופ' אלדד: "אני רוצה לדבר על העיקרון, אתה תומך ביציאה של מדינת ישראל מיהודה ושומרון כדי לא לשלוט בעזה כי אתה מאלה שאומרים שבסופו של דבר זה עלול להביא למדינה דו לאומית, ומה עם דמותה היהודית של ישראל? דווקא כל השמאלנים כמוך שרוצים להילחם על דמותה היהודית של מדינת ישראל ולכן רוצים שנצא מלב המולדת שלנו כדי לשמור על דמותה היהודית - אתם בעד מסתננים מאפריקה ועכשיו מאפגניסטן, רק תביאו לנו לא יהודים לארץ כדי שנוכל לשמור על דמותה היהודית של המדינה עם הרבה מאוד גויים".

אופנהיימר: "לא רק שאני רוצה מדינה יהודית עם רוב יהודי שבה חוק השבות מאפשר ליהודים לעלות לארץ, אני רוצה גם מדינה דמוקרטית הכוללת את זכויות המיעוט".

פרופ' אלדד: "למה להגדיל את המיעוט? לדלל את דמותה היהודית של המדינה?".

אופנהיימר: "זה לא מדלל".

פרופ' אלדד: "לא?".

אופנהיימר: "לא, אני אגיד לך. אנחנו לא נביא כמות שתשנה את המאזן. מצד אחד יש אינטרס לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית, שחוק השבות תקף ויש רוב בציבור בעדו. זה המרכיב הבסיסי שבלעדיו אין מדינה יהודית. אני רוצה להציל חיים".

פרופ' אלדד: "שהאמריקאים ידאגו להם".

אופנהיימר: "בסוף אתה מתנהל במציאות שאיננה אוטופית, צריך למצוא את הפתרון האופטימלי שמאפשר להציל חיים ומצד שני לא מאיים דמוגרפית. מה אכפת לך שיהיו אלף אפגנים?". 

פרופ' אלדד: "אני רוצה להציל יהודים, לא אפגנים".