הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל ותוכנית המלגות !IMPACT של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב FIDF מסכמות בימים אלה שמונה שנות שיתוף פעולה, שבמסגרתו הסטודנטים, מלגאי התוכנית, מבקרים שורדי שואה בביתם מדי שבוע, במטרה להפיג את בדידותם ולסייע להם בצרכים יומיומיים נוספים, תוך היווצרות קשרים בינאישיים ביניהם.

במהלך השנה האחרונה, שהייתה רוויה בסגרים ובריחוק חברתי, תחושת הבדידות אצל השורדים גדלה והם נדרשו, יותר מאשר בעבר, לתשומת לב, לחברה ולעזרה. הקשר הקבוע והעמוק עם שורדי השואה לאורך תקופה ממושכת אינו דבר מובן מאליו, ולעתים כולל גם אתגרים והתמודדויות לא פשוטות. יחד עם זאת, מלגאים רבים התנדבו מעבר ל־130 שעות ההתנדבות השנתיות שלהם הם מחויבים במסגרת המלגה.

בשנת הלימודים תשפ"א התנדבו במסגרת הפעילות של הקרן כ־230 מלגאים שבילו למעלה מ־38 אלף שעות התנדבות עם 330 שורדי שואה. המלגאים המסורים הללו מצטרפים למאות המלגאים שהתנדבו, סייעו וחיזקו מאות שורדי שואה בשנים שקדמו לכך. בין המתנדבים השנה - לידור אליהו שהתנדב עם שושנה שקולניק, שורדת שואה ממחנות עבודה והשמדה. לידור מלווה את שושנה למעלה משנתיים ולהם קשר מיוחד הקשור גם במשפחתו של לידור.

שושנה הכירה את הסבים של לידור עוד מיוגוסלביה, טרם עלייתם לארץ, כאשר גם הם שרדו את המחנות בשואה. אורנה פסח, מנהלת תוכנית !IMPACT של ארגון FIDF, מספרת: "הקשרים הנרקמים בין מי ששירת בצה"ל בשירות קרבי וסיכן נפשו על מנת להגן על מדינת ישראל ולהבטיח את קיומה, לבין שורדי השואה החיים בארץ הם חזקים, מיוחדים, משמעותיים ומרגשים, ואני בטוחה כי שיתוף הפעולה המבורך בין התכנית לקרן ימשיך ויתעצם גם בשנים הבאות".

אילנית שטיינברגר, גרונטולוגית ומנהלת תחום ההתנדבות בקרן לרווחת נפגעי השואה, מוסיפה: "הקשר הבין דורי של סטודנטים וניצולי שואה מסייע לרווחה הנפשית ולתחושת החיוניות של הניצולים ומגביר את תחושת המשמעות של שניהם. מבחינתי זאת הגאווה הישראלית האמיתית".

פסח הוסיפה כי "אנו גאים ומוקירים כל אחד ואחת מהמלגאים ומהבוגרים שלנו שבחרו להתנדב, לסייע, להפיג את הבדידות ולהיות אוזן קשבת לשורדי השואה".