יממה לאחר אירוע קריסת בניין המגורים בחולון, הדיירים עדיין אובדי עצות ולא יודעים מה יהיה גורלם בעתיד הקרוב. דבר דומה עוברים גם הדיירים של הבניין הצמוד, שנפגע גם הוא והוגדר כמבנה מסוכן אך טרם קרס. חדווה, המתגוררת בבניין, סיפרה היום (שני) לליאת רון בתוכניתה "איפה הכסף?" ברדיו 103FM על המצב שלה ושל שאר הדיירים שטרם הורשו לחזור אל בתיהם. בהמשך, הצטרף לשיחה אדריכל העיר תל אביב לשעבר שהתריע על סכנת המבנים המסוכנים ואמר מה לדעתו צריך להיות הפתרון. 

חדווה סיפרה כי מאז שפונתה בשבת מביתה היא נמצאת במגורים זמניים אצל קרוביה: "אני בינתיים אצל המשפחה שגם היא גרה בחולון, אצל אחותי". הדיירת שיחזרה את האירועים מאז סוף השבוע: "ביום שבת בשמונה בבוקר, הקיש כבאי בדלת כל אחד מהדיירים, ואמר שאנחנו צריכים לפנות באופן מיידי את הבית, וכששאלתי למה הוא אמר שהבניין השני יש לו חשש מקריסה, ומאחר שלא יודעים מה ההשלכות שיהיו על הבניין שלנו, כי הם מחוברים בקיר משותף, אנו חייבים להתפנות עד שיגידו אחרת"". 

מיד נשאלה האם היה ידוע לה או לשכניה על ליקויים כלשהם שהיו בבניין שלהם ובבניין הסמוך שקרס. חדווה השיבה בתגובה: "אפילו לא שמץ. אני לפני חודשיים ואולי זה צחוק הגורל, רצינו לעשות טיפול קוסמטי לבניין, לחדש את המראה שלו כי הוא ותיק". לדבריה אף הוזמן מהנדס למקום שייבדוק האם קיים ליקוי בטיחותי: "הביג מנהדס סייר ואמר שיגיש לנו דוח, וגם הוא לא דיבר איתי על שום דבר בטיחותי. עברו חודשיים ועד היום הוא לא הציג שום דו"ח, לא הייתה שום קריאת כיוון". 

חדווה הוסיפה ואמרה כי למרות שהבניין שלה עדיין עומד הוא כן נפגע בעת קריסת הבניין השכן: "החלק העורפי של הבניין הסמוך אלינו קרס, והוא גילח איתו שני בתים בקומה ראשונה ושנייה. הדירה שלי חזיתית, והיא בצד הקיצוני שאינו צמוד לבניין השני, אך אין לי מושג להגיד לך מה קורה לי בבית. יכול להיות שהכל על כנו, ויכול להיות שלא". עוד אמרה כי הנזק שנגרם אינו מכוסה במסגרת הביטוח: "נפילה של בניין זה לא משהו שגרתי, זה לא בניין חדש. יש לי ביטוח של מבנה ותכולה, אבל לדאבוני הרב התקשרתי לחברת הביטוח והתבשרתי שאין פיצוי על מקרה כזה, כי יש לקונה בחוק שלא מכפה על מקרים כאלה". 



אל המשך השיחה הצטרף ישראל גודוביץ', ששימש בעבר כאדריכל העיר תל אביב. גודוביץ' ניסה להשיב על השאלה האם הרשות המקומית אחראית על מסוכנותם של מבני מגורים ואמר: כתוב בפקודת העיריות מה תפקידו של מנהדס העיר. אני לא רוצה לפגוע בכבוד ראש עיריית חולון, אך הוא פשוט לא מכיר את החוק", הסביר והוסיף, "זה כתוב שחור על גבי לבן, זה לא הוא, זה מהנדס העיר שלו. תפקידו לבדוק את שלמות הבניין. יש צבא שלם של מהנדסים בעיר, ותפקידם לדאוג לשלמות המבנים, זה הכול. זה כתוב בחוק, מה לעשות?". 

גודוביץ' הסביר את השתשלות האירועים שהסתיימו בקריסת הבניין, על פי השקפתו המקצועית: "הדיירים פנו למכבי אש כי הם שמעו קולות מוזרים מהקירות. הקולות היו קולות של לחץ של הבטון, שהתחילו לפרוק את העול ,הבניין התחיל לקרוס, זה לא קורס בבום, זו לא רעידת אדמה". לסיכום אמר כי הפתרון נעוץ בחקיקת חוק לחיזוק מבנים: "הם לא בנויים על פי תקן בינלאומי, תפוגת בניין זה עד 25 שנה. צריך להחזיר את תמ"א 38 למתכונתה ולאפשר לציבור החמדן והחי באופוריה שהוא בעל הדירה, להציל את חייהם".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm