סבו של איתן בירן, שמואל פלג, התראיין הערב (שישי) בחדשות 12, והתייחס לראשונה להבאתו של הילד לישראל: "החיים שלי השתנו ב-23 במאי, איבדנו חמישה אנשים באסון מזוויע שאחראים לנו אנשים חסרי רגש עם תאוות בצע, זה משהו שמשאיר פער וחור בלב".

"איתן מאושר, עטוף במשפחה שלו ונמצא במקום שהוא צריך להיות, בבית שלו בישראל. טובתו של הילד גוברת על האינטרס האישי שלי, החלטתי שאני מציל את הילד ומביא אותו לארץ, המראנו לפה באופן חוקי לחלוטין", הוסיף.

על הדרך בה הגיעו לארץ, סיפר פלג כי "רציתי להביא אותו כמה שיותר מהר, לא רציתי שהוא ייחשף לאנשים אחרים. רציתי שהוא ירגיש בטוח איתי. איתן יצא בדרך חוקית שאושרו ברשות שדות התעופה, הילד התרגש. אני סבא של הילד, אני לא מבין באמנת האג, אני באבל מטורף, בסחרור, המשפחה שלי מרוסקת. המחשבות שלי נתונות רק לטובתו של הילד".

לדבריו, איתן הוא בן להורים ישראלים, "עשינו כבר את כל התוכניות לכך שהם יחזרו לפה, היה ברור לכולם שאיתן ומשפחתו חוזרים לארץ. זה היה הרצון הכי ברור של הוריו, זאת הצוואה שלהם".

מפרקליטי משפחת בירן נמסר בתגובה לריאיון: "ביתו של איתן הוא באיטליה, שם התגוררה משפחתו ושם מצאו את מותם הוריו. החטיפה מנוגדת לכל חוק מקומי ובינלאומי. מי שחטף את איתן ביצע עברה חמורה, שגם מוסיפה טראומה על הטראומה לאיתן. עכשיו צריך להחזיר אותו הביתה, ומהר. אנו סומכים על בתי המשפט בישראל שיפעלו במהירות להשיב את איתן לאיטליה".

מוקדם יותר היום, קונסול איטליה בתל אביב פגש את איתן בירן בנוכחות סבו מצד אמו שמואל פלג. הביקור נועד לאמת את המצב ואת ההקשר המשפחתי בו נמצא בירן כרגע. לאחר הביקור מסר הקונסול כי "מצבו הבריאותי של איתן טוב", כך דווח בתקשורת האיטלקית.

כזכור, בשבת שעברה הוטס איתן בירן לארץ על ידי סבו שמואל פלג, שלקח אותו מבית דודתו המתגוררת במחוז פאביה באיטליה. מאוחר יותר התברר כי הסב העביר את איתן לארץ ללא ידיעתה של דודתו ומשפחת בירן. 

עם דבר ניחתתם בארץ, הועבר הנכד אל משפחתו מצד אימו השוהה בארץ. משפחתו מצד אביו טוענת כי מדובר בחטיפה בלתי חוקית. יש לציין כי מאז התאונה מתנהל קרב בין שתי המשפחות על המשמרות על הילד.