עו"ד אשר ארבל, שופט תעבורה לשעבר, התייחס בראיון לאריה אלדד ורוני בר און ברדיו 103FM לתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 89: "לו אני הייתי שרת התחבורה, הייתי ממנה מיד ועדה לחקירת עומק של התאונה בצפון. חקירת המשטרה מתייחסת לנהג אבל הוא איננו, הוא נהרג, וגם אם יקבע שהוא אשם זה לא יעזור לאף אחד".

עוד אמר ארבל כי "ועדה לחקירת עומק של התאונה הזאת תפעל במהירות וביעילות, ויכולה להתעסק בשאלה של מדיניות – האם אנחנו לא צריכים לנהוג כמו בארצות הברית, היכן שתלמידים וילדים נוסעים רק באוטובוסים מיוחדים עם נהגים שעברו הכשרה מיוחדת, עם הגבלת מהירות שלא ניתן לעקוף? האם חברות ההסעה הפרטיות בישראל נבדקות כפי שצריך?"

עו"ד ארבל התייחס לעבודתם של שופטי התעבורה כיום: "שופט תעבורה כיום רואה לכל היותר 40-50 תיקים. לא הייתי אומר שהשופטים הם רחמנים בני רחמנים, אבל צריך ביצים – ולא תמיד יש ביצים. כאשר אני פסלתי לצמיתות רישיון של נהגים, בית המשפט המחוזי התערב וביטל את הפסילה, ואני מדבר על שנת 1983. אז אמרתי שאם לאדם יש 150 הרשעות תנועה, אני לא רוצה לראות אותו בכביש. למשרד התחבורה ולמשרד הרישוי יש את הסמכות בתקנות להזמין נהג פרוע ומופרע ולשלול לו מנהלית את הרישיון – אני לא זוכר מתי נעשה שימוש בתקנה הזאת".

עוד הוסיף עו"ד ארבל ומתח ביקורת על שיטת הניקוד לנהגים: "שיטת הניקוד יצרה עומס בבתי המשפט. יש לי ספק גדול אם אותן הרצאות שעוברים הנהגים משיגות את המטרה שלהן. יכול להיות נהג שצבר עבירות על שימוש במכשיר סלולרי בזמן נהיגה – ואני לא מקל ראש בעבירות הללו – אבל עם 3 עבירות כאלה יש לו 24 נקודות, עוד עבירה אחת ויש לו 36 נקודות ו-3 חודשי פסילה, והנהג הוא נהג מקצועי. אני מרחם על נהגים כאלה. אותו נהג כופר באשמה, הולך לבית המשפט, ומעמיס על המערכת".

על תנאי העבודה של נהגי אוטובוס, אמר עו"ד ארבל: "כדי להתפרנס, אדם חייב לעיתים לעבוד שעות נוספות – והמשמעות של זה ברורה. כשאתה נוהג עייף, לך תדע מה יקרה".

 סייע בהכנת הכתבה - ג'וני דב, 103FM