סילבן אדמס, פילנתרופ, איש עסקים, וכפי שהוא אוהב לכנות את עצמו "שגריר מטעם עצמו" עבור מדינת ישראל, התייחס בראיון שערך העורך הראשי של הג'רוזלם פוסט, יעקב כץ בכנס שהתקיים במוזיאון הסובלנות בירושלים, לסיוע שהעניק לרוכבות האופניים האפגניות להימלט משלטון הטאליבן וכמו כן להמשך מאמציו לקידומה של ישראל באמצעות ספורט ובידור. 

אדמס, היזם והבעלים של האקדמיה הישראלית לרכיבה על אופניים, מייסד נבחרת ישראל ברכיבה "ישראל סטארט אפ ניישן" הידוע בתרומתו ההומניטרית, התבקש באופן אישי לסייע בהצלת רוכבות האופניים האפגניות. אדמס, פנה לעמותה הישראלית "ישראייד", המשמשת כמסגרת ארגונית לסיוע הומניטרי בינלאומי, ויחדיו הגו תוכנית שסייעה לנשים ורוכבי האופניים האחרים להימלט מאימת שלטון הטאליבן. אדמס סיפר כי המבצע כולו היה נדמה ולקוח ממותחן ריגול שהומחז בחיים. 

המבצע, שהוכתר בהצלחה, סייע לחלץ בבטחה קבוצה המונה 165 בני אדם מאפגניסטן הנמצאים כיום באיחוד האמירויות הערביות. "אנחנו בערך הקבוצה היחידה שמסוגלת לקחת אנשים מאפגניסטן ולהוציא אותם", אמר אדמס בראיון והוסיף כי ממשלת איחוד האמירויות הערביות תמכה במאמציו ושיבחה את שיתוף הפעולה ביניהם, "פרי תוצר של הסכמי אברהם". 

במסגרת הריאיון דן אדמס במאמציו לקדם את ישראל באמצעות ספורט ובידור. "הפרויקטים שלי מדברים על 'הרוב הדומם', שהוא רוב האנשים שהם לא פוליטיים" ציין אדמס, "אני מביא את ישראל ל'רוב הדומם '," הוסיף.

בסיום הריאיון, רמז אדאמס על פרויקט חדש שנרקם בחסותו בין פיפ"א, ישראל ומדינות השותפות בהסכמי אברהם, במטרה לארגן מונדיאל אזורי שיתקיים בשנת 2030 במזרח התיכון. "שוחחנו עם ראש פיפ"א על מנת להביא את המונדיאל לישראל ואף לקיים טורניר בחסות פיפ"א במזרח התיכון בהשתתפות מדינות ערב" סיפר. בהמשך פנה אדמס פנה אל שר האוצר אביגדור ליברמן ואמר: "אני מוכן לעזור, כמו שעשיתי במרוץ ג'ירו ד'איטליה, אבל אנו זקוקים לעזרת הממשלה".