כנס Muni World 2021 - המושב הבינלאומי של ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI EXPO, ייערך השנה במתכונת היברידית, כדי לאפשר לכל המשתתפים מרחבי העולם לקחת חלק. הכנס ייערך ביום רביעי ה-20.10 כחלק מוועידת  MUNI-EXPO  שתתקיים זו השנה החמישית במתחם אקספו תל אביב בגני התערוכה. שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, וראשי ערים נוספות מהארץ והעולם לצד הממונה על הקורונה הפרופ' סלמן זרקא ונוספים.

בשל היענות מרשימה של רשויות מוניציפליות רבות מהעולם שאינן יכולות להגיע לישראל, הכנס השנה ייערך הן במתכונתו הפיזית והן במתכונת וירטואלית. בנוסף, ייערך סיור וירטואלי למשתתפים מחו"ל בשידור חי, כולל שאלות ותשובות למציגים השונים  בוועידת Muni Expo. המשתתפים שיגיעו לישראל יצאו לסיורים במרכזי חדשנות ופיתוח ברחבי הארץ כדי ללמוד על מודלים ייחודיים שקיימים בארץ.

מצבי חירום כמו הקורונה מגבירים גילויי אלימות ושנאה, ביניהם אנטישמיות. בכנס Muni World השנה נדון באופן בו  אפשר למגר את התופעות האלו שעלו בעקבות התפשטות הקורונה  וכן מה ניתן ללמוד מהתנהלות הרשויות המקומיות  ברחבי העולם שלקחו פיקוד והובילו את הערים במהלך המגפה . ראשי הערים מדוברובניק, בל הארבור בפלורידה וטיראנה יציגו את אתגרי שנת 2022 וההערכות אליהם. בנוסף אליהם  יכבדו את הכנס גם שגרירים זרים, נספחים כלכליים וראשי לשכות מסחר מעשרות מדינות מרחבי העולם.

במסגרת ועידת השלטון המקומי לחדשנות Muni Expo 2021 במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג,  ישתתפו עשרות דוברים ודוברות ממגוון תחומים הנוגעים לליבת הפעילות של הרשויות המקומיות בישראל: מצבי חירום, אתיקה, טרנספורמציה דיגיטלית, כלכלה, ערים חכמות, אנרגיה, תרבות וספורט, תחבורה, חברה ועוד. לצד כל אלה יערך יריד החדשנות האורבנית השנתי עם מעל 100 מציגים בכל תחומי הניהול העירוני. בין המציגים השנה ניתן יהיה לפגוש את אריאל מדיק, היפר טק מערכות מתקדמות, Deep Seek,  YSB, ניסקו, viisight, מוטורולה, matrix, וחברות נוספות שישפרו את איכות חיי תושבי הרשויות בשנים הבאות ובאמצעים חדשניים להגנת סייבר ולהתמודדות בזמן חירום.  

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס: "הכנס הבינלאומי של ועידת השלטון המקומי הפך בשנים האחרונות לאבן שואבת עבור משלחות רבות מהעולם שהגיעו לשמוע על החברות הישראליות שהופכות את ישראל ל- Start Up Nation. לאורך כל משבר הקורונה היינו בקשר עם רשויות מקומיות ברחבי העולם, שיגיעו לכנס וישתפו מהסיפור שלהם. ביצענו את ההתאמות לקיום כנס היברידי כדי שכולם יוכלו לקחת חלק בכנס, גם ממקום מושבם".